خبرهای مربوط به شستشوی فرش خبرهای مربوط به شستشوی فرش .

خبرهای مربوط به شستشوی فرش

قالیشویی فرش دستباف در تهران

قالیشویی فرش دستباف در تهران
بهتر است شست و شوی فرش های دستباف را به قالیشویی فرش دستباف در تهران بسپاریم. قالیشویی نوآوران نانو آماده خدمت ‌رسانی و شستشوی فرش های شماست.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، نحوه صحیح شستشوی فرش در طول عمر آن بسیار مؤثر است. فرش را می‌توان در منزل نیز با دقت شستشو داد اما فرش دستباف از حساسیت بسیار بیشتری نسبت به فرش‌های دیگر برخوردارند.

بهتر است شست و شوی فرش‌های دستباف را به قالیشویی فرش دستباف در تهران بسپاریم. قالیشویی نوآوران نانو آماده خدمت رسانی و شستشوی فرش‌های شماست.

قبل از شستشو، تست ثبات رنگ انجام می‌گیرد. این کار با خیس کردن پارچه سفید و مالیدن آن و روی فرش انجام می‌شود. اگر اثری رنگ روی پارچه دیده شود نشان می ‌دهد که در هنگام شستشو رنگ‌های فرش با هم مخلوط می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود هرگز چنین فرش‌هایی را در خانه نشوید. علاوه بر تجربه، دقت و ظرافت نیز بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله در مورد بهترین قالیشویی فرش دستباف در تهران توضیح می‌دهیم.

مراحل شست و شوی فرش دستباف

۱. اولین مرحله این است که ابتدا شامپو مخصوص را با ده قسمت آب نیمه گرم مخلوط کرده و با شاخص که طبیعی به آن اضافه می‌کنند وجود سرکه از پخش شدن رنگ‌ها جلوگیری می‌کند.

۲. فرچه مخصوصی را به محلول شامپو آغشته می‌کنند و بر روی پرز فرش می‌زنند تا تمام سطح فرش با شامپو آغشته شود. باید توجه داشته باشند که فرچه یا برس راه همیشه باید روی فرش بالا و پایین کرد و این نقطه را باید در نظر داشت که موها با فرچه از روی فرش جمع می‌شوند ولی باید به سلامت تا و پور فرش دستباف نیز توجه داشت.

۳. در مرحله بعد محلول شامپو باقیمانده روی سطح فرش را با فرچه و یا هر وسیله مناسب دیگری جمع کنید و پرز فرش را با فشار آب بر گردانید. پس از اتمام این مرحله فرش را با دقت روی سطح صاف و سفت جلوی نور آفتاب قرار دهید.

۴. مراقب باشید که فرش را در معرض آفتاب بسیار سوزان قرار ندهید، زیرا باعث کم رنگ شدن آن می‌شود.

۵. هرگز فرش را برای خشک شدن روی چمن قرار ندهید. فرش را به طور دائم یا موقت برای خشک کردن مقابل شومینه، بخاری یا هر وسیله گرمایشی قرار ندهید، زیرا حرارت مداوم باعث می‌شود ماده طبیعی موجود در فرش مانند پشم خشک شود. در نتیجه الیاف درخشندگی خود را از دست می‌دهند و با کوچک‌ترین جرقه‌ای فرش می سوزد.

مقالات مرتبط: قالیشوییی خواجه عبداله
شماره قالی شویی فرش دستباف در تهران که برای استفاده از خدمات مبل شویی در منزل و موکت شویی هم می‌توانید با همین شماره تماس بگیرید.

می‌توانید با شماره‌های بهترین قالیشویی فرش دستباف در تهران تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا برای حمل و نقل و شست و شوی فرش دستباف شما اقدام کنند. قطعاً آنها با نظر گرفتن منفعت شما کمترین هزینه ممکن را از شما دریافت می‌کند و حتی اقدامات حمل و نقل را شخصاً انجام می‌دهند.

تلفن تماس ۰۹۱۹۵۳۴۰۸۶۴‬ برای هماهنگی خدمات شستشوی مبل در محل و شستشوی فرش دستباف و ابریشمی در تهران

فرش دستباف به دلیل تار و پود حساسی که دارد، نیاز به شست و شوی دقیق و خاصی دارد، به همین دلیل بهترین قالیشویی فرش دستباف در تهران بهترین گزینه برای شست و شوی این نوع فرش‌ها می‌باشد. برای شست و شوی دقیق باید از محلول خاصی که از ترکیب نرم کننده، آب گرم و مایع پاک کننده به وجود می‌آید استفاده کرد.

هرگز نباید از ماشین لباس شویی برای شستن فرش‌های کوچک و زیر اندازهای دستباف استفاده کرد، زیرا مکانیزم ماشین لباس شویی فقط برای شستن پارچه استفاده شده است. مواظب باشید وقتی فرش مرطوب است آن را تا نزنید و روی سطح اصلی پهن نکنید زیرا الیاف آن بعد از مدتی پوسیده می‌شود. با توجه به این مسائل سپردن شست و شوی فرش دستباف به قالی شویی های معتبر بسیار راحت تر و کم هزینه تر است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مقالات دیگر: فروش عمده پرده زبرا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۶:۴۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ظرفیت عظیم صادرات فرش از چهارمحال و بختیاری به دلیل نبود اتحادیه به هدر می‌رود

ظرفیت عظیم صادرات فرش از چهارمحال و بختیاری به دلیل نبود اتحادیه به هدر می‌رود
استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن ۱۰۰ هزار بافنده فرش دست‌باف، ظرفیت صادرات سالانه ۵۶ هزار متر مربع فرش را دارد، اما عدم وجود اتحادیه صادرکنندگان فرش در استان کار صادرات را به بن‌بست رسانده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود سبک زندگی کشاورزی، دامداری و دامپروری مستعد تولید دست‌بافته‌های مختلف داری و غیرداری است، فرش دست‌بافت یکی از این تولیدات است.

گفته شده که استان چهارمحال و بختیاری، جزو 3 استان برتر در زمینه‌ تولید و صادرات فرش دست‌بافت است. فرش‌های دستبافت این استان، در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی شهرت دارد قالی‌های طرح خشتی چالشتر جایگاه ویژه‌ای در صادرات فرش دستبافت ایران دارد.
مقالات دیگر: قالیشویی مخصوص فرش ابریشم

بافت قالی در چهارمحال و بختیاری قدمت دیرینه دارد و در تمامی شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان رواج دارد و در 4 سبک بختیاری، یلمه، نائینی و گبه بافته می‌شود که سبک بختیاری آن ثبت ملی و بین‌المللی شده و سبک یلمه نیز ثبت ملی شده است.

"چالشتر" از جمله مراکز مهم و معروف و قدیمی قالی‌بافی در استان است که انواع قالی با طرح‌های خشتی، گل‌مینا، قابی، سرو و کاج، یلمه شاهنامه‌ای، لچک و ترنج، خرسک و گبه با طرح‌های ذهنی و سنتی در آن بافته می‌شود.

در بافت فرش‌های دست‌بافت استان کاملا از مواد طبیعی استفاده می‌شود، ریسندگان استان پشم گوسفند را پس از ریسیدن به خامه‌ یا به اصطلاح چهارمحالی‌ها خومه تبدیل می‌کنند، خامه‌ها با انواع مواد طبیعی مانند روناس، برگ مو، پوست گردو و غیره بهبه انواع رنگ‌های گوناگون تبدیل شده و بافندگان خوش ذوق استان با استفاده از این خامه‌ها نقش‌و نگارهای زیبایی را در فرش‌های اصیل خود می‌بافند.

وجود 100 هزار نفر قالی‌باف در استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: تعداد 100 هزار نفر قالی‌باف در چهارمحال و بختیاری داریم که آموزش‌های لازم برای تولید فرش دستبافت را دیده‌اند و زمانی که شرایط اقتصادی و وضعیت بازار فروش فرش دست بافت رو به بهبود رود آماده‌اند که بالفعل کار قالی‌بافی را شروع کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعداد 35 هزار نفر از این 100 هزار نفر به صورت فعال قالی تولید می‌کنند و بر اساس استانداردها سالانه 4 متر مربع فرش تولید می‌کنند.

ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۹:۳۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

مهار حریق سنگین در کمشچه

مهار حریق سنگین در کمشچه

با تلاش ۳ ساعته آتش نشانان آتش سوزی سوله و کارگاه ضایعات موکت و فرش در شهرک صنعتی کمشچه مهار شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با اعلام این حادثه در ساعت ۱۴ و ۳۰ به سامانه ۱۲۵، حدود ۳۰ نفر از نیرو‌های امدادی آتش نشانی‌های اصفهان، حبیب آباد، دولت آباد و  شاهین شهر  به همراه  واحد‌های آتش نشانی شهرک‌های صنعتی مورچه خورت و جی به همراه ۱۶ دستگاه خودرو اطفاء حریق وآبرسان به محل حادثه اعزام و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه این آتش سوزی را مهار کردند و هم اکنون در حال پاکسازی محل هستند.
مقالات مرتبط: شیشه بری در جنت آباد
منصور شیشه فروش با بیان اینکه این واحد تولیدی بیمه نبوده، افزود: آتش به کارگاه های مجاور سرایت نکرده و علت وقوع حادثه در دست بررسی است.
وی گفت: در این حادثه دو نفر مصدوم شدند که حال عمومی آنها مساعد گزارش شده است . 
شهرک صنعتی کمشچه تابع شهرستان برخوار ویکی از سه شهر بخش حبیب آباد است .

 

کمشچه در ۲۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع شده است.
مقالات دیگر: قالیشویی در ظفر

 

 

rn


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۱:۳۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

قالیشویی شریعتی

صراط نیوز

لکه برداری و پاک کردن لکه چربی از روی فرش باید با تخصص بسیار زیادی در قالیشویی کرج انجام شود تا به فرش آسیبی وارد نشود.

حتما برای شما هم پیش آمده که در اثر ریختن مواد غذایی، روغن، نوشابه و ... بر روی فرش خودتان دچار نگرانی شوید. لکه چربی و هر نوع ماده غذایی می تواند باعث ایجاد لکه های عمیق بر روی فرش شود. از بین بردن لکه چربی و هر نوع لکه دیگر از روی فرش نیز کار هر کسی نمی باشد. به هر حال شاید، شستشوی فرش در قالیشویی کرج، برای شما امکان پذیر نباشد و یا به هر حال زمان کافی برای دادن فرش جهت شستشو را نداشته باشید. روش های مختلفی وجود دارند که به شما برای پاک کردن لکه چربی از روی فرش کمک می کنند.

البته اینکه افراد بتوانند اقدام به شستشوی فرش در خانه کنند و مراحل لکه گیری فرش را انجام دهند، اصلا کار بدی نیست. اما به هر حال بهتر است که با روش های شستشوی فرش و لکه گیری فرشی آشنایی داشته باشید تا باعث بیشتر لکه شدن فرش نشوید!

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

روش های شستشوی فرش

بهترین روش های شستشوی فرش؛ شستشوی فرش به صورت سنتی یا صنعتی؟

در گذشته اکثر مردم برای اینکه فرش های خودشان را شستشو دهند، فضای کافی داشتند. خانه های حیاط دار و ویلایی امکان شستشوی انواع فرش را در خانه فراهم می کردند. اما در حال حاضر، اکثر مردم دارای خانه های آپارتمانی و کوچک هستند. امکان شستشوی فرش به دلیل کمبود آب و کمبود فضا، به صورت سنتی وجود ندارد.

به همین خاطر شاید بهترین روش شستشوی فرش، روش صنعتی باشد. در روش صنعتی، تمامی لکه ها و آلودگی هایی که بر روی فرش ایجاد شده اند، پاک می گردند. از طرفی میزان آب مصرف شده برای شستن یک فرش، بسیار کاهش پیدا می کند و این موضوع باعث ذخیره سازی آب نیز می شود.

بنابراین، برای دریافت خدمات بهتر جهت شستشوی فرش می توانید از قالیشویی پاکسان به عنوان یکی از بهترین قالیشویی های واقع در کرج، کمک بگیرید.

لکه برداری فرش؛ چگونه لکه های چربی را از روی فرش پاک کنیم؟

به هر حال همه ما ممکن است در هنگام خوردن غذا و تنقلات، مقداری از مواد غذایی را روی فرش بریزیم. در صورتی که مواد غذایی به صورت خشک باشند، احتمالا لکه ای بر روی فرش ایجاد نمی کنند. اما در صورتی که مواد غذایی مایع باشند، احتمالا لکه بسیار عمیقی را بر روی فرش ایجاد خواهند کرد.

لکه برداری فرش باید با تخصص بسیار بالایی حد الامکان در قالیشویی کرج انجام شود. اما در صورتی که لکه چربی ایجاد شده روی فرش کوچک باشد، می توان با روش های سنتی و در خانه اقدام به لکه برداری کرد. برای انجام لکه برداری و از بین بردن لکه چربی از روی فرش، باید مراحل مختلفی را انجام دهید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مرحله اول؛ قبل از پاک کردن لکه چربی از روی فرش، نوع لکه را شناسایی کنید ...

اولین مرحله در لکه برداری فرش این است که شما نوع لکه را شناسایی کنید. لکه هایی که روی فرش ایجاد می شوند، می توانند با روش های مختلفی نیز پاک گردند. اکثر لکه های ایجاد شده بر روی فرش به صورت چربی هستند و امکان پاک کردن آن ها در خانه وجود دارد.

در صورتی که لکه ایجاد شده بر روی فرش از نوع چربی است، بهتر است که طبق مراحل بعدی اقدام به پاک کردن لکه چربی از روی فرش کنید.

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

لکه برداری فرش

مرحله دوم؛ لکه چربی را از روی فرش پاک کنید!

در مرحله دوم، لازم است که اقدام به پاک کردن لکه چربی از روی فرش کنید. لکه چربی بهتر است که ابتدا با فشار ملایم یک دستمال از روی فرش پاک شود. برای این کار یک یا چند دستمال کاغذی را بردارید و به آرامی بر روی لکه چربی قرار دهید.

هرگز دستمال کاغذی را به صورت افقی و رفت و برگشتی بر روی لکه حرکت ندهید. زیرا این کار باعث پخش شدن لکه چربی در فرش می شود و از طرفی چربی به داخل و پایین فرش نفوذ می کند. پس از اینکه چربی به دستمال کاغذی جذب شد، می توانید اقدام به تمیز کردن لکه چربی از روی فرش با محصول های پاک کننده کنید.

مرحله سوم؛ از بهترین محصول های پاک کننده لکه برداری استفاده کنید.

در مرحله سوم، نوبت آن رسیده که برای پاک کردن لکه چربی، از محلول های پاک کننده لکه استفاده کنید. توصیه می کنیم که برای جلوگیری از خراب شدن بافت فرش، به قالیشویی کرج اعتماد کنید و مراحل تمیز کردن لکه چربی را به قالیشویی بسپارید.

اما با این حال، می توانید با مقداری سرکه لکه ایجاد شده بر روی فرش را پاک کنید. مقداری سرکه را بر روی دستمال تمیز بریزید و به آرامی بر روی فرش فشار دهید. چند بار این کار را انجام دهید تا سرکه به داخل بافت فرش وارد شود. در صورتی که لکه پاک نشد، می توانید از خدمات قالیشویی پاکسان برای تمیز کردن لکه از روی فرش کمک بگیرید.

بهترین روش شستشو و لکه برداری فرش

پاک کردن لکه چربی از روی فرش

اگر لکه از روی فرش پاک نمی شود، نگران نباشید! به قالیشویی کرج اعتماد کنید.

تا به اینجای مقاله در رابطه با روش پاک کردن لکه چربی از روی فرش صحبت کردیم. به هر حال، در صورتی که لکه چربی کوچک باشد، امکان پاک کردن آن به سادگی نیز وجود دارد. اما در صورتی که لکه از روی فرش پاک نمی شود، بهتر است که به قالیشویی کرج اعتماد کنید.

قالیشویی پاکسان واقع در کرج، به بهترین شکل ممکن اقدام به لکه برداری فرش می کند. تمامی لکه هایی که بر روی فرش ایجاد می شوند با تخصص بسیار زیادی و بدون اینکه آسیبی به فرش وارد کنند، پاک می شوند. بنابراین، در صورتی که دارای فرش دستبافت و گران قیمت می باشید، حتما به جای اینکه از محلول های تمیز کننده بی کیفیت برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید، از خدمات تخصصی برای لکه برداری فرش کمک بگیرید.

جمع بندی

با توجه به اینکه اکثر ما با مشکل لکه افتادن فرش های دستبافت و ماشینی مواجه هستیم، در این مقاله سعی کردیم روش پاک کردن لکه چربی را توضیح دهیم. در صورتی که طبق این مراحل، لکه چربی از روی فرش پاک شد که هیچ! اگر لکه چربی از روی فرش پاک نشد، بهتر است که از خدمات قالیشویی در کرج کمک بگیرید.

شیشه بری بلوار فردوس

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۰:۰۴ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران

انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران


قالیشویی مکانیزه در تهران

اقتصاد نیوز

محدوده غرب تهران یکی از مناطق وسیع با محله‌های متعدد و ساکنین بسیار است ؛که شرکت‌های قالیشویی متعددی در این منطقه فعالیت دارند. در این مطلب به معرفی فاکتورهای مناسب برای انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران میپردازیم.
انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران
در دنیای پر سرعت امروزی فاکتورهایی همچون زمان، انرژی و پول نقش و اهمیت بسیار زیادی برای افراد دارند به همین دلیل همه تلاش می‌کنند که در این موارد صرفه‌جویی داشته باشند. مشغله‌های کاری متعدد، کمبود منابع آبی، محدودیت‌های مکانی و ... از جمله مواردی هستند که اجازه نمی‌دهند افراد همانند گذشته از روش‌های سنتی و قدیمی برای شستشوی فرش‌ها استفاده کنند به همین دلیل نقش و فعالیت شرکت‌های قالیشویی پررنگ‌تر از گذشته شده است. استفاده از خدمات این شرکت‌ها کمک ویژه‌ای به صرفه‌جویی در سه فاکتور گفته شده می‌کند و می‌تواند مزیت‌های متعددی دیگری نیز داشته باشد.

غرب تهران به عنوان یکی از مناطق وسیع این شهر محله‌های متعددی را پوشش داده و میلیون‌ها نفر در آن ساکن هستند و همین باعث می‌شود که شرکت‌های قالیشویی متعددی در این منطق حضور و فعالیت داشته باشند. انتخاب یک قالیشویی مناسب و معتبر می‌تواند چالش‌های متعددی برای افراد به همراه داشته باشد و نیاز به بررسی فاکتورها و پارامترهای مختلفی خواهد بود. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین قالیشویی در غرب تهران پرداخته خواهد شد.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خدمات قالیشویی
همان‌طور که گفته شد امروزه استفاده از روش‌های سنتی برای شستشوی فرش‌ها، موکت، مبلمان و ... کاملاً منسوخ شده و افراد زمان، انرژی، مکان و هزینه‌های کافی برای انجام این کار را در اختیار ندارند به همین دلیل استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی بهترین انتخاب خواهد بود. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خدمات این شرکت‌ها می‌توان موارد زیر را عنوان نمود.
· استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی باعث می‌شود که افراد بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و آن را مدیریت کنند. همچنین افراد نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی برای شستشوی فرش نخواهند داشت.

· از آنجایی که شرکت‌های قالیشویی از نیروهای متخصص، دستگاه‌های مجهز و مدرن و همچنین مواد شوینده معتبر و مخصوص استفاده می‌کنند شستشوی فرش، موکت، خوشخواب و ... به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

· چنانچه فرش‌ها، موکت و ... دچار آسیب و خسارتی شده باشند توسط نیروهای متخصص ترمیم خواهد شد.

· عملیات شستشوی فرش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

· شرکت‌های قالیشویی در کنار شستشوی فرش‌ها و ... می‌توانند خدمات متنوع دیگری همچون خشک‌شویی، ترمیم و تعمیر، مشاوره و ... به مشتریان ارائه کنند.

قالیشویی غرب تهران

مهم‌ترین معیارهای انتخاب قالیشویی در غرب تهران
همان‌طور که گفته شد غرب تهران وسعت بسیار زیادی دارد و میلیون‌ها نفر در محلات مختلف آن از جمله سیمون بولیوار، نیایش، کیهان، همت، یافت‌آباد، پونک، فرحزاد، طرشت، چیتگر، تهرانسر، حصارک، مرزداران و ... سکونت دارند و همین امر موجب شده است که ده‌ها شرکت قالیشویی مختلف در این حوزه فعالیت داشته باشند و خدمات متنوع و متعددی به مشتریان ارائه کنند. تعدد و تنوع بالای شرکت‌های قالیشویی باعث می‌شود که انتخاب یک شرکت معتبر و مطمئن برای افراد کار دشواری باشد و باعث ایجاد چالش و سردرگمی شود. برای انتخاب قالیشویی در محدوده غرب تهران لازم است نکات و پارامترهای مختلفی مورد توجه قرار بگیرد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

· یک شرکت‌ قالیشویی حتماً باید از ارگان‌های رسمی و قانونی مجوز فعالیت داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوان از مجاری قانونی آن را پیگیری کرد.

· قالیشویی باید از مدرن‌ترین و به‌روزترین تجهیزات و دستگاه‌ها برخوردار باشد.

· یک شرکت معتبر باید بتواند خدمات متنوع متعددی به مشتریان خود ارائه کند و رضایت حداکثری آنها را جلب کند.

· نیروهای شاغل در قالیشویی باید از مهارت، تخصص، سابقه و دانش بالایی برخوردار باشند.

· قالیشویی باید بتواند در تمامی ایام سال خصوصاً ایام عید و تعطیلات به مشتریان خود خدمات‌رسانی کند.

· شرکت قالیشویی باید به انواع وسایل نقلیه مسقف برای حمل‌ونقل لوازم مشتریان برخوردار باشد.

· نحوه برخورد نیروهای قالیشویی با مشتریان باید مناسب باشد و تعامل مناسبی با مشتریان داشته باشند.

· قیمت‌های قالیشویی باید بر اساس نرخ مصوب اتحادیه قالیشویان باشد.

قیمت قالیشویی درغرب تهران
قیمت و هزینه‌های قالیشویی از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند در انتخاب مشتریان تأثیر داشته باشد. هر ساله اتحادیه قالیشویان تهران بر اساس فاکتورهایی همچون نرخ تورم، افزایش هزینه‌ها، افزایش نرخ مواد شوینده، افزایش حقوق و ...قیمت‌های جدیدی برای خدمات شرکت‌های قالیشویی تصویب می‌کند و تمامی شرکت‌ها نیز موظف خواهند بود که خدمات خودشان طبق قیمت‌های مصوب به مشتریان ارائه کنند. البته باید توجه داشت که قیمت‌های تصویب شده از طرف اتحادیه قالیشویان به عنوان قیمت پایه شناخته می‌شود چنانچه شرکت‌ها خدمات ویژه و مازادی انجام بدهند هزینه‌های بیشتری از مشتریان دریافت خواهند کرد. به صورت کلی قیمت نهایی خدمات می‌تواند تحت تأثیر عواملی همچون ابعاد و اندازه، حجم فرش‌ها، مسافت قالیشویی تا محل، روش‌های شستشو، مواد مورد استفاده، خدمات جانبی و ... باشد.

قالیشویی در غرب تهران

معتبرترین قالیشویی در غرب تهران
اهمیت و ارزش خدمات قالیشویی باعث شده است که شرکت‌های متعددی در منطقه غرب تهران و محله‌های مختلف آن در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به مشتریان خود باشند. از جمله شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های قالیشویی در غرب تهران می‌توان به شرکت‌های بنفشه، سه سوت، کسرا، صمیم، ونک، روناس، محتشم، پاک مهر، ادیب، آیدین، مشتاق، کارینو و ... اشاره کرد. هرچند که هر کدام از این شرکت‌ها خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می‌کنند اما باتوجه به مطالبی که عنوان شد می‌توان گفت شرکت قالیشویی نوین به عنوان بهترین، معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت قالیشویی در منطقه غرب تهران شناخته می‌شود.

قالیشویی نوین اولین بار در سال 1378 فعالیت خود را شروع کرد و با برخورداری از نیروهای متخصص و تجهیزات مدرن رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و امروزه شعبه‌های مختلفی در نقاط مختلف تهران و کرج دارد.

خدمات قالیشویی نوین در غرب تهران
قالیشویی نوین به عنوان معتبرترین شکرت غرب تهران همواره در تلاش بوده است که رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند و به همین دلیل خدمات متنوع و متعددی به مشتریان ارائه می‌کند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:


· در این شرکت انواع خدمات مختلف از شستشوی فرش تا تعمیر و ترمیم به مشتریان ارائه می‌شود.

· مشتریان می‌توانند در تخفیف‌های ویژه در ایام مختلف همچون عید نوروز برخوردار باشند.

· تمامی قیمت‌های قالیشویی بر اساس نرخ مصوب اتحادیه قالیشویان تهران خواهد بود.

· قالیشویی نوین تمامی مجوزهای رسمی و قانونی را دارا بوده و مسئولیت کامل لوازم مشتریان را بر عهده خواهد گرفت.

· نیروهای این مجموعه از سابقه، مهارت و دانش بالایی برخوردارند.

· افراد می‌توانند از مشاوره‌های رایگان کارشناسان این شرکت استفاده کنند.

· از مواد شوینده مخصوص برای شستن انواع فرش‌ها استفاده می‌شود.

· انجام عملیات ترمیم فرش مانند لکه‌برداری، رنگ‌برداری، چله‌کشی، رفوگری و ... توسط نیروهای متخصص انجام می‌شود.

جمع‌بندی نهایی
انتخاب قالیشویی در غرب تهران با توجه به تعداد بسیار زیاد شرکت‌ها می‌تواند چالش بزرگی برای افراد باشد و آنها را دچار سردرگمی کند. هرچند که شرکت‌های متعددی در این محدوده فعالیت دارند اما شرکت قالیشویی نوین با بیش از دو دهه سابقه فعالیت و برخورداری از تجهیزات مدرن، نیروهای متخصص و ... به عنوان معتبرترین قالیشویی غرب تهران شناخته می‌شود و خدمات متنوع و متعددی به مشتریان خود ارائه می‌کند.

ظروف کرایه سعادت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۰:۴۹ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران

انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران

قالیشویی دیباجی

اقتصاد نیوز

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

محدوده غرب تهران یکی از مناطق وسیع با محله‌های متعدد و ساکنین بسیار است ؛که شرکت‌های قالیشویی متعددی در این منطقه فعالیت دارند. در این مطلب به معرفی فاکتورهای مناسب برای انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران میپردازیم.
انتخاب بهترین قالیشویی در محدوده غرب تهران
در دنیای پر سرعت امروزی فاکتورهایی همچون زمان، انرژی و پول نقش و اهمیت بسیار زیادی برای افراد دارند به همین دلیل همه تلاش می‌کنند که در این موارد صرفه‌جویی داشته باشند. مشغله‌های کاری متعدد، کمبود منابع آبی، محدودیت‌های مکانی و ... از جمله مواردی هستند که اجازه نمی‌دهند افراد همانند گذشته از روش‌های سنتی و قدیمی برای شستشوی فرش‌ها استفاده کنند به همین دلیل نقش و فعالیت شرکت‌های قالیشویی پررنگ‌تر از گذشته شده است. استفاده از خدمات این شرکت‌ها کمک ویژه‌ای به صرفه‌جویی در سه فاکتور گفته شده می‌کند و می‌تواند مزیت‌های متعددی دیگری نیز داشته باشد.

غرب تهران به عنوان یکی از مناطق وسیع این شهر محله‌های متعددی را پوشش داده و میلیون‌ها نفر در آن ساکن هستند و همین باعث می‌شود که شرکت‌های قالیشویی متعددی در این منطق حضور و فعالیت داشته باشند. انتخاب یک قالیشویی مناسب و معتبر می‌تواند چالش‌های متعددی برای افراد به همراه داشته باشد و نیاز به بررسی فاکتورها و پارامترهای مختلفی خواهد بود. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین قالیشویی در غرب تهران پرداخته خواهد شد.

مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خدمات قالیشویی
همان‌طور که گفته شد امروزه استفاده از روش‌های سنتی برای شستشوی فرش‌ها، موکت، مبلمان و ... کاملاً منسوخ شده و افراد زمان، انرژی، مکان و هزینه‌های کافی برای انجام این کار را در اختیار ندارند به همین دلیل استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی بهترین انتخاب خواهد بود. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از خدمات این شرکت‌ها می‌توان موارد زیر را عنوان نمود.
· استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی باعث می‌شود که افراد بتوانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و آن را مدیریت کنند. همچنین افراد نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی برای شستشوی فرش نخواهند داشت.

· از آنجایی که شرکت‌های قالیشویی از نیروهای متخصص، دستگاه‌های مجهز و مدرن و همچنین مواد شوینده معتبر و مخصوص استفاده می‌کنند شستشوی فرش، موکت، خوشخواب و ... به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

· چنانچه فرش‌ها، موکت و ... دچار آسیب و خسارتی شده باشند توسط نیروهای متخصص ترمیم خواهد شد.

· عملیات شستشوی فرش‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

· شرکت‌های قالیشویی در کنار شستشوی فرش‌ها و ... می‌توانند خدمات متنوع دیگری همچون خشک‌شویی، ترمیم و تعمیر، مشاوره و ... به مشتریان ارائه کنند.

قالیشویی غرب تهران

مهم‌ترین معیارهای انتخاب قالیشویی در غرب تهران
همان‌طور که گفته شد غرب تهران وسعت بسیار زیادی دارد و میلیون‌ها نفر در محلات مختلف آن از جمله سیمون بولیوار، نیایش، کیهان، همت، یافت‌آباد، پونک، فرحزاد، طرشت، چیتگر، تهرانسر، حصارک، مرزداران و ... سکونت دارند و همین امر موجب شده است که ده‌ها شرکت قالیشویی مختلف در این حوزه فعالیت داشته باشند و خدمات متنوع و متعددی به مشتریان ارائه کنند. تعدد و تنوع بالای شرکت‌های قالیشویی باعث می‌شود که انتخاب یک شرکت معتبر و مطمئن برای افراد کار دشواری باشد و باعث ایجاد چالش و سردرگمی شود. برای انتخاب قالیشویی در محدوده غرب تهران لازم است نکات و پارامترهای مختلفی مورد توجه قرار بگیرد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

· یک شرکت‌ قالیشویی حتماً باید از ارگان‌های رسمی و قانونی مجوز فعالیت داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوان از مجاری قانونی آن را پیگیری کرد.

· قالیشویی باید از مدرن‌ترین و به‌روزترین تجهیزات و دستگاه‌ها برخوردار باشد.

· یک شرکت معتبر باید بتواند خدمات متنوع متعددی به مشتریان خود ارائه کند و رضایت حداکثری آنها را جلب کند.

· نیروهای شاغل در قالیشویی باید از مهارت، تخصص، سابقه و دانش بالایی برخوردار باشند.

· قالیشویی باید بتواند در تمامی ایام سال خصوصاً ایام عید و تعطیلات به مشتریان خود خدمات‌رسانی کند.

· شرکت قالیشویی باید به انواع وسایل نقلیه مسقف برای حمل‌ونقل لوازم مشتریان برخوردار باشد.

· نحوه برخورد نیروهای قالیشویی با مشتریان باید مناسب باشد و تعامل مناسبی با مشتریان داشته باشند.

· قیمت‌های قالیشویی باید بر اساس نرخ مصوب اتحادیه قالیشویان باشد.

قیمت قالیشویی درغرب تهران
قیمت و هزینه‌های قالیشویی از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند در انتخاب مشتریان تأثیر داشته باشد. هر ساله اتحادیه قالیشویان تهران بر اساس فاکتورهایی همچون نرخ تورم، افزایش هزینه‌ها، افزایش نرخ مواد شوینده، افزایش حقوق و ...قیمت‌های جدیدی برای خدمات شرکت‌های قالیشویی تصویب می‌کند و تمامی شرکت‌ها نیز موظف خواهند بود که خدمات خودشان طبق قیمت‌های مصوب به مشتریان ارائه کنند. البته باید توجه داشت که قیمت‌های تصویب شده از طرف اتحادیه قالیشویان به عنوان قیمت پایه شناخته می‌شود چنانچه شرکت‌ها خدمات ویژه و مازادی انجام بدهند هزینه‌های بیشتری از مشتریان دریافت خواهند کرد. به صورت کلی قیمت نهایی خدمات می‌تواند تحت تأثیر عواملی همچون ابعاد و اندازه، حجم فرش‌ها، مسافت قالیشویی تا محل، روش‌های شستشو، مواد مورد استفاده، خدمات جانبی و ... باشد.

قالیشویی در غرب تهران

معتبرترین قالیشویی در غرب تهران
اهمیت و ارزش خدمات قالیشویی باعث شده است که شرکت‌های متعددی در منطقه غرب تهران و محله‌های مختلف آن در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به مشتریان خود باشند. از جمله شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های قالیشویی در غرب تهران می‌توان به شرکت‌های بنفشه، سه سوت، کسرا، صمیم، ونک، روناس، محتشم، پاک مهر، ادیب، آیدین، مشتاق، کارینو و ... اشاره کرد. هرچند که هر کدام از این شرکت‌ها خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می‌کنند اما باتوجه به مطالبی که عنوان شد می‌توان گفت شرکت قالیشویی نوین به عنوان بهترین، معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت قالیشویی در منطقه غرب تهران شناخته می‌شود.

قالیشویی نوین اولین بار در سال 1378 فعالیت خود را شروع کرد و با برخورداری از نیروهای متخصص و تجهیزات مدرن رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و امروزه شعبه‌های مختلفی در نقاط مختلف تهران و کرج دارد.

خدمات قالیشویی نوین در غرب تهران
قالیشویی نوین به عنوان معتبرترین شکرت غرب تهران همواره در تلاش بوده است که رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند و به همین دلیل خدمات متنوع و متعددی به مشتریان ارائه می‌کند که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:


· در این شرکت انواع خدمات مختلف از شستشوی فرش تا تعمیر و ترمیم به مشتریان ارائه می‌شود.

· مشتریان می‌توانند در تخفیف‌های ویژه در ایام مختلف همچون عید نوروز برخوردار باشند.

· تمامی قیمت‌های قالیشویی بر اساس نرخ مصوب اتحادیه قالیشویان تهران خواهد بود.

· قالیشویی نوین تمامی مجوزهای رسمی و قانونی را دارا بوده و مسئولیت کامل لوازم مشتریان را بر عهده خواهد گرفت.

· نیروهای این مجموعه از سابقه، مهارت و دانش بالایی برخوردارند.

· افراد می‌توانند از مشاوره‌های رایگان کارشناسان این شرکت استفاده کنند.

· از مواد شوینده مخصوص برای شستن انواع فرش‌ها استفاده می‌شود.

· انجام عملیات ترمیم فرش مانند لکه‌برداری، رنگ‌برداری، چله‌کشی، رفوگری و ... توسط نیروهای متخصص انجام می‌شود.

جمع‌بندی نهایی
انتخاب قالیشویی در غرب تهران با توجه به تعداد بسیار زیاد شرکت‌ها می‌تواند چالش بزرگی برای افراد باشد و آنها را دچار سردرگمی کند. هرچند که شرکت‌های متعددی در این محدوده فعالیت دارند اما شرکت قالیشویی نوین با بیش از دو دهه سابقه فعالیت و برخورداری از تجهیزات مدرن، نیروهای متخصص و ... به عنوان معتبرترین قالیشویی غرب تهران شناخته می‌شود و خدمات متنوع و متعددی به مشتریان خود ارائه می‌کند.

فینگرفود غرب تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۲۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

قالیشویی فرش های فانتزی

قالیشویی فرش های فانتزی


قالیشویی تر و تمیز در تهران

آسیانیوز

در خصوص شست و شوی فرش های فانتزی نکاتی وجود دارد که در این مقاله به این نکات می پردازیم.
فرش های فانتزی از جمله فرش هایی هستند که جنس و مدل آن ها با سایر فرش ها متفاوت است. اغلب این گونه فرش ها جنسی از نخ آکریلیک دارند و نحوه شستشوی این فرش با مواد شوینده ی مخصوص و روش های متفاوتی شسته می شوند. فرش های فانتزی در رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند و باید در کیفیتی عالی باشند چرا که در حین شست و شو اگر جنس نخ و رنگ یا کیفیت مطلوبی نباشد و از مواد شوینده مخصوص استفاده نشود اختلال در رنگ ها ایجاد می شود که ممکن است رنگ ها ترکیب شوند و به طور کلی فرش ظاهر زیبای خود را از دست می دهد. به همین دلیل در خصوص شست و شوی فرش های فانتزی نکاتی وجود دارد که در این مقاله به این نکات می پردازیم.

 

روش کلی شست و شوی فرش های فانتزی

 

همان طور که گفته شد فرش های فانتزی با سایر فرش های دیگر کاملا متفاوت هستند که این تفاوت هم در جنس این فرش ها است و هم در تنوع رنگی است به همین دلیل روش شست و شو هم کمی تفاوت دارد که در این قسمت صورت کلی آن را بیان می کنیم. شست و شوی فرش های فانتزی به صورت کلی مراحلی دارد و نکات اصولی هم در حین شست و شو باید رعایت شود.

۱) در ابتدای شست و شو در رابطه با فرش های فانتزی لازم است که فرش جارو زده شود که هم روی فرش و هم پشت فرش باید به طور کامل جارو شود تا هیچ گونه زباله و اجسام خارجی چه بزرگ و چه کوچک بر روی فرش باقی نماند.
۲) در خصوص فرش های فانتزی با ابعادی کوچک هم با تکاندن آن ها زباله و حتی پرز های فرش را خارج می کنند که این مورد در خصوص فرش هایی با متراژ های کم می باشد در متراژ های متوسط و بزرگ با جارو این کار را انجام می دهند.
۳) مرحله ی بعدی لکه برداری از فرش است که به کمک لکه بردار های قوی و شیمیایی پاک می شوند و اگر لکه سرسخت و پاک نشدنی بود دیگر نیاز به تلاش نیست و بهتر است کار شست و شو آغاز شود. لکه برداری از فرش های فانتزی در قالیشویی ها بهتر انجام می شود و حتی لکه های سرسخت را هم از بین می برند چرا که تجهیزات و مواد شوینده های کاملا مخصوصی در این مراکز موجود می باشد.
۴) جهت شست و شوی فرش های فانتزی، مانند شستشوی فرش دستبافت در پشت این فرش ها نکات و دستورالعمل هایی در خصوص شست و شو نوشته شده است. و اینکه از چه مواد شوینده ای باید استفاده شود و چه روشی باید به کار گرفته شود تا فرش در تمیز ترین حالت شسته شود و هیچ گونه آسیبی هم نبیند.
۵) مورد آخر مرتبط با شست و شوی آن ها است که از مواد شوینده ی مخصوص و متناسب فرش فانتزی باید استفاده شود که این مواد شوینده شامپو های غیر شیمیایی است که همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که اکثر فرش های فانتزی به مواد شوینده های دیگری از جمله پودر های دستی و ماشینی که بیش تر در شست و شو های خانگی استفاده می شوند حساس هستند و فرش در نهایت ظاهر زیبای خود را از دست داده و به رنگ و حالت زردی در می آید.

روش کلی شست و شوی فرش های فانتزی

چند نکته از شست و شوی فرش های فانتزی

 

همان طور که گفته شد فرش های فانتزی با سایر فرش ها تفاوت هایی دارند که این تفاوت به وضوح در جنسشان مشخص است به همین دلیل چند نکته در خصوص فرش های فانتزی وجود دارد که در این قسمت به این نکات می پردازیم.

۱) نکته ی اول در خصوص شست و شوس فرش های فانتزی می باشد که وقتی قصد به شستن این فرش ها دارید باید پشت فرش را نیز مشاهده کنید و برطبق دستور العمل های گفته شده کار شست و شو را انجام دهید تا فرش دچار آسیب نشود.
۲) اگر در خصوص شست و شو سوالاتی برایتان پیش آمد لازم است که با مراکز مخصوص شست و شوی فرش تماس بگیرید و از کارشناسان مجموعه در رابطه با شست و شو، لکه بری و هر زمینه ای که سوال دارید مشاوره هایی بگیرید تا تمام ابهامات بر طرف شود و شست و شویی با کیفیت را داشته باشید.
۳) در حین شست و شو استفاده از آب سرد و یا آب گرم اصلا توصیه نمی شود چرا که جنس فرش هاس فانتزی به علت این که آکریلیک است باید با آب ولرم شسته شود تا به تار و پود فرش آسیبی نرسد.
۴) اگر فرش لکه ای دارد حتما از مواد شوینده و لکه بر مخصوص استفاده شود چرا که این فرش ها در رنگ های بسیار متنوع هستند و از رنگ های مختلفی تهیه شده اند به همین دلیل اگر به طور سرخود و همین طور بدون دانستن مواد شوینده و لکه بر استفاده شود باعث اختلال در رنگ و به هم خوردگی آن ها می شود که در این صورت فرش دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
۵) در حین شست و شوی فرش و آب کشی آن حتما این نکته را در نظر بگیرید که اگر آب گیری کامل انجام نشود و مواد شوینده خارج نشود فرش آسیب می بیند چرا که مواد شوینده اگر کامل شسته نشود به تار و پود فرش نفوذ می کند و در همان جا باقی می ماند و باعث می شود که در گذر زمان فرش با آسیب رو به رو شود پس به مرحله ی آب گیری باید توجه ویژه ای شود.
۶) برای شست و شوی فرش های فانتزی اصلا از پودرهای شوینده ای نباید استفاده شود چرا که برای این جنس فرش ها اصلا مناسب نیست و مشکلاتی را ایجاد می کند به همین دلیل از شامپو های فرش شویی به خصوص شامپو های صنعتی برای انجام شست و شو باید انجام شود.
۷) برای خشک کردن فرش های فانتزی اولا این که اصلا نباید فرش آویزان شود چرا که بافت فرش آسیب می بیند و برای این کار حتما فرش باید در قسمتی تمیز پهن شود تا کاملا خشک شود و هم چنین در فضای باز باید قرار بگیرد تا بوعی نامطبوع ایجاد نکند.
۸) نکته بعدی این که اصلا مقابل نور مستقیم خورشید نباید قرار بگیرد چرا که این فرش ها با توجه به این که رنگ های مختلفی دارند نور خورشید می تواند فرش را به حالت رنگ پریده تبدیل کند و دیگر فرش ظاهر زیبا و چشمگیر اولیه ی خود را نخواهد داشت.

شست و شوی فرش های فانتزی در قالیشویی بهتر است یا منزل

شست و شوی فرش های فانتزی در قالیشویی بهتر است یا منزل

 

قالیشویی ها تنها مراکزی هستند که فرش ها با هر جنس و طرح و مدلی را در بالا ترین کیفیت شستشو می دهند و خشک می کنند و از تجهیزات بسیار مدرن و امروزی برخوردار هستند. فرش های فانتزی جز فرش های مدرن محسوب می شوند که برای شست و شو لازم است از تکنیک های امروزی استفاده شود تا فرش ها بدون ذره ای آسیب شست و شو شوند. در قالیشویی ها از مواد شوینده های کاملا مخصوصی استفاده می شود و این موضوع باعث می شود که فرش ها بدون این که به تار و پودشان آسیبی وارد شود و یا حتی تداخل رنگی ای صورت بگیرد شسته و خشک شوند چرا که فرش های فانتزی با شوینده های مخصوص که اصولا شامپو های فرش است شسته می شوند. هم چنین اگر لکه هایی سر سخت بر روی این فرش ها باشد با کمک لکه بر های مخصوصی که دارند به راحتی لکه برطرف می شود اما اگر بخواهیم این موارد را با شست و شو در منزل مقایسه کنیم متوجه می شویم که شست و شو در منزل می تواند اشتباه باشد چرا که منازل تجهیزاتی که در قالیشویی ها وجود دارد را نداشته و مواد شوینده های مصرفی هم که مورد استفاده قرار می گیرد هم ممکن است از برند های معروف نباشد که همین موضوع باعث می شود که فرش از فرم اولیه ی خود خارج شود و حتی دیگر قابل استفاده هم‌نباشد که البته این مورد در طول سال و گذر زمان رخ می دهد و همچنین در قالیشویی حضور افراد متخصص نیزکمک شایانی در کلیه امور می باشد. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که فرش ها در سال یک الی دو بار شسته شوند که این شست و شو هم در قالیشویی های معتبر انجام شود تا در کیفیتی عالی و در مدت زمان بسیار کوتاه انجام شود و به مشتریان تحویل داده شود.

چند نکته از شست و شوی فرش های فانتزی

مقایسه ی شست و شوی سنتی و مدرن فرش های فانتزی

 

هم‌شست و شوی سنتی مزایا و معایب دارد و هم شست و شوی مدرن که شامل موارد زیر می باشد.

۱) از نظر شرایط آب و هوایی در قالیشویی ها بهتر است چرا که هم محیط بسته و بزرگ وجود دارد و هم محیط باز و بزرگ به همین دلیل هم راحت شسته می شود و هم راحت خشک می شود اما در روش های سنتی که در منازل معمولا صورت می گیرد علاوه بر کوچک بودن محیط ممکن است شرایط آب و هوایی تغییر کند و در اثر ریزش باران فرش ها کثیف تر شوند به همین دلیل نمی توان به راحتی این موضوع را پیش بینی کرد.
۲) شست و شوی مدرن به وسیله ی تجهیزات و ماشین آلات مدرن انجام می شود و فرش ها به صورت کاملا تمیز و مرتب و بدون آسیب شسته می شود اما در روش سنتی، شست و شو کاملا دستی می باشد که دست نمی تواند توان کافی جهت شست و شو ی کامل فرش را داشته باشد به همین دلیل ممکن است به صورت کامل و تمیز شسته نشود.
۳) افراد متخصص در قالیشویی ها جهت شست و شوی مدرن وجود دارند که با نظارت کافی از بروز ذره ای اسیب به فرش ها جلوگیری می کنند اما در شست وشوی سنتی افراد از تخصص کافی برخوردار نیستند به همین دلیل امکان بروز آسیب برای فرش های فانتزی بسیار زیاد است.
۴) در روش سنتی فرش ها در محیطی که قرار می گیرند در اثر گرد و غبار کثیف و آلوده می شوند اما در روش های مدرن فضای خشک کردن کاملا تمیز بوده و فرش ها توسط دستگاه های مدرن خشک می شوند.
۵) تمام میکروب های موجود در فرش در شستشوی در قالیشویی از بین می رود.

اخبار مرتبط
مقایسه قیمت انواع فرش در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰
ضرورت وجود فرش در خانه بر هیچکسی پوشیده نیست و به طور حتم با مدل های مختلف فرش ماشینی آشنا هستید. تنوع بالایی که این روزها در طرح و رنگ فرش به چشم میخورد فرایند خرید را با سختی همراه کرده است. اما بیش از هرچیزی قیمت آن است که موجب تردید خانواده ها می شود. اگر از قیمت فرش اطلاع نداشته باشید و به فروشگاه های فرش سری بزنید به معنای واقعی کلمه شوکه خواهید شد. در این مقاله قصد داریم قیمت فرش ماشینی را در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با یکدیگر مقایسه کرده و بدانیم خرید فرش از چه جایی به صرفه تر است.

تشریفات عروسی با قیمت مناسب

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۳:۵۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

ماجرای بانوی روستایی که در 70 سالگی نقاش شد/«ننه حسن» رفت

ماجرای بانوی روستایی که در 70 سالگی نقاش شد/«ننه حسن» رفت

پاک کردن شراب از روی فرش

ننه حسن درباره خودش و هنرش چنین می‌گوید: «من منور رمضانی هستم. متولد روستای سهرورد از توابع زنجان. کنار خانواده‌ام فرش می‌بافتم و نقوش فرش‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کردم. شیر و پلنگ و اسب می‌کشیدم و جیران و خاتون‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کردم. هر چیزی که به ذهنم می‌رسد، نقاشی می‌کنم. از کتاب‌های قدیمی، شمشیرها و جنگ‌ها و یا آداب و رسوم خانواده‌ها را دوست دارم نقاشی کنم.


ماجرای بانوی روستایی که در 70 سالگی نقاش شد/«ننه حسن» رفت
خبرگزاری فارس ـ گروه تجسمی: دیروز دوشنبه سی و یکم مردادماه ۱۴۰۱ خانم «منور رمضانی» مشهور به «ننه حسن» نقاش خودآموخته درگذشت. به همین بهانه تلاش کرده‌ایم، نگاهی داشته باشیم به آثار و زندگی این هنرمند خاص. هنرمندی که اگرچه دیر و در کهن سالی به عرصه نقاشی و هنر وارد شد اما در همان مدت کم، عمر هنری تاثیرگذار و به یادماندنی‌ای را سر گذراند.

 

منور رمضانی معروف به ننه حسن متولد ۱۳۱۶ خورشیدی در سهرورد و ساکن شهرستان خدابنده شهر قیدار از توابع استان زنجان، نقاش خود آموخته ایرانی است. او نقاشی را در دوران پیری و در سن ۷۰ سالگی آغاز کرد. موضوع نقاشی‌های او را داستان‌ها، باورها و شیوه زندگی مردم روستاهای آذربایجان و بخش مهمی از ادبیات شفاهی پیرامون او که در خطر فراموشی بودند، تشکیل می‌دهد. حسن رجبی فرزند کوچک این مادرِ نقاش که خودش هم هنرمند است، مشوق و حامی او برای نقاشی بود.

 

او در نمایشگاهی از آثار مادرش که در سال ۹۳ در گالری شیرین برگزار شد، درباره علاقه مادرش به هنر نقاشی گفت: «مادرم از سال ۸۷ شروع به نقاشی با خودکار کرد و جهان‌بینی خودش را روی کاغذ آورد. من وقتی علاقه و استعدادش را دیدم، متریال‌های دیگر را به او معرفی کردم. حالا او با مواد دیگری مانند اکریلیک کار می‌کند. سال ۷۸ من سیاه‌قلم کار می‌کردم و مادرم کنار دست من می‌نشست و از روی کارهای من کار می‌کرد. کارهایش از دید من خیلی خاص بودند پس تشویقش کردم که بیشتر کار کند و نقاشی بکشد.

 

وی افزود: «داستان‌ها و خاطرات دوران مختلف زندگی، اسطوره‌های ملی و بومی و خواب‌هایی که مادرم می‌بیند بیشترین تاثیر را در نقاشی‌هایش دارد. مادرم از هفت سالگی قالی می‌بافت. نقش‌هایی که آنها در قالی‌هایشان می‌بافتند سینه به سینه منتقل شده و به او رسیده است و حالا او آن‌ها را روی بوم می‌آورد. او برای قالیبافی خودش رنگ درست می‌کرد و همین باعث شد مادرم در زمینه رنگ استاد باشد و دنیای آن‌ها را خوب بشناسد. کار مادرم کاملا تجربی بود. نقش‌هایی که در قالی‌هایش به کار می‌برد امروزه درنقاشی‌هایش دیده می‌شود. او پس از چند سال برای خودش یک سبک خاص دارد و کاملا خلاقانه کار می‌کند.»

 

وی به زندگی‌ پر فراز و نشیب مادرش و رابطه آن با آثار و مفاهیم نقاشی‌های او اشاره کرد و گفت: مادرم سرشار از تجربیات و آموخته‌هایی است که از قدیم و از گذشتگان خود به ارث برده است که این آموخته‌ها شامل داستان‌ها و آیین‌های کهن است که این دانسته‌های ذهنی مادرم را می‌توان در قالب آثار نقاشی دید، دانسته‌هایی که نشان‌دهنده اصالت هنری مادرم است.

 

اولین نمایشگاه ننه حسن در خانه هنرمندان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت. بعدها نمایشگاهی در لس‌آنجلس میزبان نقاشی‌های او شد.

 

ننه حسن خودش هم برای نمایشگاهش در خانه هنرمندان تهران حضور داشت. افتتاحیه شلوغ بود و همه از دیدن ننه حسن و آثارش خوشحال بودند. او هم مشغول نقاشی کردن از فضای نمایشگاه بود.

 

ننه حسن ساکن شهرستان خدابنده بود. او با کشیدن نقاشی شیوه زندگی مرسوم در حومه آذربایجان که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده و بخش مهمی از ادبیات شفاهی پیرامون خود را به تصویر می‌کشید.

 

زندگی، طبیعت و انسان از شاخصه های مهم و مشترک اغلب آثار این هنرمند است و نحوه بازنمایی تصاویر یادآور نقش‌های کهن و آثار تمدن‌های باستانی است که گویی او این شیوه بازنمایی را بی‌واسطه از پیشینیان خود آموخته و میراث‌دار دانسته‌های آنان است.

 

ننه حسن درباره خودش و هنرش چنین می‌گوید:
«من منور رمضانی هستم. متولد روستای سهرورد از توابع روستای خدابنده در زنجان. کنار خانواده‌ام فرش می‌بافم و نقوش فرش‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کردم. شیر و پلنگ و اسب می‌کشیدم و جیران و خاتون‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کردم. بعد هم آن فرش‌ها را از روی نقش و نگارهایی که کشیده بودم، می‌بافتم و به پدر و خانواده تحویل می‌دادم تا بفروشند. من دوست داشتم کتاب‌های قدیم را بخوانم. یادم می‌آید که برایم کسی را آورده بودند تا به من آموزش و درس بدهد. مادرم دوست نداشت من نقاشی کنم و از درس عقب بمانم.»

 

«هر چیزی که به ذهنم می‌رسد، نقاشی می‌کنم. از کتاب‌های قدیمی، شمشیرها و جنگ‌ها و یا آداب و رسوم خانواده‌ها را دوست دارم نقاشی کنم. در بچگی‌ام کتاب‌ها و قصه‌ها را برایم می‌خواندند و آن‌ها در ذهنم مانده است. از رستم و سهراب تا مراسم عروسی و عزا همه داستان‌ها در ذهنم نقش می‌بندد. از پنج سالگی فرش بافتم تا همین چند سال گذشته. الان هم که سنم شده هفتاد و پنج سال راضی‌ام و گاهی هنوز هم قالی می‌بافم و نان هم درست می‌کنم. ما قالی می‌بافیم و برادر شوهرم آن‌ها را می‌فروخت تا خرج زندگی‌مان در بیاید.»

 

(ننه حسن با اشاره به تابلویی می‌گوید)«یک بار خواب دیدم که به مکه و برای زیارت می‌خواهم بروم. من و پسرم در راه مکه بودیم که یک راه سفیدرا پسرم رفت و انتهای جاده ماه بود که آنجا رسید اما من از راهی رفتم که به مکه نرسیدم و برگشتم. در همان لحظه از خواب بیدار شدم.»

 

«خدا در این سن و سال به من ذهن داده است تا من نقاشی بکشم. من که رفتنی هستم و این‌ها باقی می‌ماند. من داستان‌هایی را می‌کشم که در ذهن‌ها باقی بماند. گاهی با نقاشی کردن تخلیه روحی می‌شوم و یا اگر خدایی نکرده عزیزی را از دست می‌دهم، ترجیح می‌دهم در آن شرایط نقاشی بکشم. تنها راه فرار از فشار و غم در لحظه‌هایی برایم ترسیم نقاشی است.»

تشریفات مجالس در تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۹:۲۰ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

تنها با 7 ویژگی قالیشویی معتبر خود را در تهران پیدا کنید

تنها با 7 ویژگی قالیشویی معتبر خود را در تهران پیدا کنید


قالیشویی رسالت

(اخبار رسمی): چگونه یک قالیشویی خوب انتخاب کنیم؟ این پرسشی است که اکثر افراد در ذهنشان دارند چراکه از آسیب‌دیدگی فرش‌هایشان هراس دارند.

 

در گذشته اکثر افراد نزدیک عید به بهانه خانه تکانی، قالی و فرش‌های منزلشان را در حیاط یا برروی پشت‌بام می‌شستند اما با گذشت زمان و تأسیس شرکت‌های خدمات قالیشویی، روش‌های صنعتی جایگزین روش‌های سنتی شد البته از مزیت تأسیس این شرکت‌ها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد.

اگر رنگ فرش‌هایتان کدر شده و نیاز به شست‌وشو دارد، باید یک شرکت قالیشویی مناسب انتخاب کنید چراکه کیفیت کار برروی سلامت و تمیزی فرش‌ها تأثیر می‌گذارد. در این مقاله به بررسی 7 نکته مهم در انتخاب یک قالیشویی خوب پرداخته‌ایم. پس اگر شما هم به دنبال یک شرکت معتبر و مطمئن هستید، همراه ما باشید.

آیا قالیشویی‌ها به فرش صدمه میزنند؟

بسیاری از افراد با دغدغه اینکه قالیشویی‌ها حین شست‌وشو به فرش‌هایشان آسیب می‌رسانند، روبرو هستند. خب این نگرانی هم بی‌مورد نیست، اگر آلودگی و کثیفی‌‌ها به طور کامل از روی فرش پاک نشود، به مرور زمان باعث کاهش عمر قالی می‌شود. همچنین یک قالیشویی غیرحرفه‌ای می‌تواند آسیب‌های دیگری چون ایجاد سوراخ کوچک در بافت فرش و... ایجاد کند. بنابراین انتخاب یک قالیشویی مناسب می‌تواند یک چالش مهم باشد.

پس با وجود این شرایط هنگام انتخاب یک شرکت قالیشویی خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

5 نکته مهم در انتخاب یک قالیشویی خوب

انتخاب یک شرکت قالیشویی مناسب کار آسانی نیست و باید چندین نکته را مورد توجه قرار دهید. نکات انتخاب یک قالیشویی مناسب عبارتند از:

خدمات و پشتیبانی تلفنی مشتریان شرکت چگونه است؟ خدمات و پشتیبانی تلفنی با کیفیت کار شرکت قالیشویی رابطه مستقیم دارد. توضیح بخشی از روند کار، خوش قول بودن، اطلاع دقیق از هزینه‌ها، نحوه برخورد با مشتری چه حضوری و یا به صورت تلفنی از مجموعه خدماتی است که یک شرکت قالیشویی معتبر دارد. وقتی شرکت به تلفن پاسخ می‌دهد، آیا مودب و حرفه‌ای هستند؟ برای مثال یک تماس تلفنی می‌تواند همه آنچه را که باید در مورد کار با یک متخصص قالیشویی بدانید را به شما بگوید. صرف نظر از این، سؤالاتی در مورد نیازهای خود بپرسید و بررسی کنید که آیا فرد طرف مقابل از کمک به شما هیجان زده است یا سؤالات شما را با اکراه پاسخ می‌دهد. شرکت‌های معتبر نظیر قالیشویی ملت به نشانی melatcarpet.com، قالیشویی ادیب به نشانی adibcarpet.com و قالیشویی گل ابریشم به نشانی golabrisham.com به سوالات شما دقیق گوش جان می‌سپارند و دقیق پاسخ می‌دهند.
مشتریان در مورد شرکت قالیشویی موردنظر چه می‌گویند؟ وقتی به نظرات نگاه می‌کنید باید مراقب باشید، چراکه امکان دارد چند نظر ساختگی یا جعلی در سایت یا صفحه اجتماعی شرکت قرارگیرد. بنابراین بهترین کار این است که به نظرات چندین منبع مانند وب‌سایت، صفحه اینستاگرام و... نگاه کنید و فقط رتبه ستاره را در نظر نگیرید. هنگام خواندن نظرات به مواردی چون مشکلات و نگرانی‌های مشتری و اینکه مشتریان در مورد خدمات قالیشویی چه چیزی را دوست داشتند، توجه کنید. همچنین از طریق پرس‌وجو و نظرسنجی از دوستان و آشنایانی که از خدمات این قالیشویی استفاده کرده‌اند، اطلاعات کافی کسب کنید.
از چه شوینده‌ای قالیشویی استفاده می‌کند؟ اینکه بدانید هنگام شست‌وشوی فرش‌هایتان از چه محصولاتی استفاده می‌شود، یک حق طبیعی است. مواد شیمیایی ارزان قیمت علاوه‌براینکه تنها فرش را برای مدتی تمیز جلوه می‌دهند، می توانند برای خانواده یا حیوانات خانگی شما خطرناک باشند، بنابراین باید از قالیشویی بپرسید که آیا محصولات شوینده آن‌ها برای کودکان و حیوانات خانگی بی‌خطر است یا خیر. همچنین باید بپرسید که چگونه صابون یا مواد شوینده را به‌طور کامل از روی فرش‌ها حذف می‌کنند. دلیل پرسیدن این سؤالات این است که اگر بقایای این محصولات را از بین نبرند، امکان دارد آلودگی‌ها به‌طور کامل پاک نشوند و به بافت فرش آسیب برسانند. پس باید دقت کنید که شستن فرش‌ها طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گردد.
چند سال سابقه کار دارند؟ وقتی مشتریان از یک شرکت قالیشویی به شدت صحبت می‌کنند، بسیار عالی است. شرکت‌های قالیشویی با تجربه، با ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود در سال‌های متوالی، می‌توانند طرفداران بیشتری را مجذوب خود کنند.
دسترسی آسان و سریع به شرکت قالیشویی یکی‌دیگر از نکات انتخاب یک قالیشویی خوب، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تحویل زودهنگام سفارش‌ها است. درواقع با انتخاب یک شرکت قالیشویی نزدیک به محل زندگیتان علاوه‌براینکه از نظر مسافتی، هزینه اضافی برای حمل‌ونقل پرداخت نمی‌کنید، می‌توانید فرش‌هایتان در مدت زمان کم‌تر تحویل بگیرید.
آیا شرکت قالیشویی موردنظر مجاز است؟ علاوه‌بر نکات گفته شده، هنگام انتخاب یک شرکت قالیشویی مناسب باید به مجاز بودن آن دقت کنید. یعنی چی؟ شرکت‌های قالیشویی مجاز زیرنظر اتحادیه قالیشویی هستند یعنی گرفتن فرش، شستن، خشک کردن و تحویل سالم فرش به مشتری زیرنظر کارشناس صورت می‌گیرد. همچنین برخی از این شرکت‌ها خدماتی از قبیل تعمیرات، رفوگری و... را هم انجام می‌دهند که از مزایای یک شرکت قالیشویی مجاز به حساب می‌آید.
آیا تجهیزات و ماشین‌آلات قالیشویی در حفظ سلامت فرش تأثیر دارند؟ از آنجایی که فرش‌ها در انواع مختلف ابریشمی، دستبافت و... با بافت‌های ظریف و گوناگون وجود دارند، باید با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن امروزی، سلامت آن‌ها را تضمین کرد. بنابراین یک شرکت قالیشویی خوب با به‌کارگیری تجهیزات مدرن و مناسب، حین شست‌وشو و خشک کردن به فرش شما آسیبی نمی‌رساند.
به‌طورکلی یک شرکت قالیشویی خوب علاوه‌ بر موارد گفته شده باید از دو مورد بیمه و ضمانت بازگشت وجه هم پیروی کند. یعنی شرکت قالیشویی در صورت بروز هرگونه مشکل، باید به شما خسارت پرداخت کند و یا اینکه قالیشویی که از خدمات خود مطمئن باشد همیشه به نوعی تضمین بازگشت وجه دارد، پس به شرکتی که باید هزینه کمتری بپردازید و تضمینی ارائه نمی‌دهد، اطمینان نکنید.

ارائه خدمات

فرش در منازل ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین شست‌وشو و تمیزی آن یک چالش مهم برای بسیاری از مردم است. اما اغلب، مردم نمی‌خواهند برای خدمات قالیشویی بیش از حد خرج کنند و در نهایت با ارزان‌ترین شرکت تماس می‌گیرند، درصورتی که این کار اشتباه است. امروزه با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن علاوه‌برصرفه‌جویی در مصرف آب، هزینه و زمان، از بافت فرش‌ها محافظت و از ورود هرگونه آسیب به فرش جلوگیری می‌شود. بسیاری از افراد هنگام انتخاب یک شرکت قالیشویی خوب به مشکل برمی‌خورند، در این مقاله تمامی نکات مهم جهت انتخاب یک قالیشویی مناسب ذکر شده است، بنابراین توصیه می‌شود مقاله را با دقت مطالعه کنید.

قالیشویی ادیب، قالیشویی گل ابریشم و قالیشویی ملت سه شرکت بسیار خوب در سطح استان تهران هستند که شما می‌توانید با اطمینان از خدمات آنها بهره ببرید، جهت اطلاعات بیشتر درباره هر قالیشویی، به قسمت درباره ما وبسایت هر شرکت مراجعه کنید.

متخصص تغذیه غرب تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۴:۴۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)

قالیشویی در منزل با دستگاه، مزایای شستشوی فرش در محل

قالیشویی در منزل با دستگاه، مزایای شستشوی فرش در محل

قالیشویی شهیدعراقی

(اخبار رسمی): بسیاری از افراد همیشه دوست دارند که قالی و قالیچه‌هایشان در منزلشان شسته شود. با توجه به زیاد شدن تعداد ساختمان‌ها و افزایش روزافزون ساخت‌وسازها عملا شستشو در آپارتمان‌ها به شکل گذشته امکانپذیر نیست.


امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری، بسیاری از دستگاه‌ها به ویژه‌ دستگاه‌های قالیشویی‌ها پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر شده است. به طوری که برخی از آنها قابلیت شستشوی فرش را در خانه برای مشتریان فراهم می‌کنند؛ اما مزایا و معایب شستشوی فرش در منزل چیست؟ از خدمات چه قالیشویی‌ها می‌توان استفاده کنیم؟ ما در ادامه این مقاله درباره شستشوی فرش در منزل با دستگاه و مزایا و معایب آن به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

شستشوی فرش در منزل چگونه انجام می‌شود؟

در گذشته شستن فرش‌ها در خانه کار بسیار دشواری بود. به گونه‌ای که در برخی شرایط، فرد دچار کمردرد و پادردهای شدیدی پس از شستشو می‌شد. امروزه شستشوی فرش در منزل با دستگاه از طریق مراکز قالیشویی کار بسیار راحت و تمیزی است. در روش شستشوی فرش در منزل با دستگاه، فرایند شستن و خشک کردن قالی و قالیچه‌ها خیلی سریع انجام می‌شود. به عبارتی در این روش نیاز نیست فرش‌های شما به قالیشویی منتقل شود و مجددا پس از شستشو به محل بازگردد.

انجام کار قالیشویی در منزل از طریق شرکت‌های قالیشویی‌ با استفاده از دستگاه دریل و برس‌های بزرگتری نسبت به فرچه انجام می‌شود. برای مایع شوینده مرغوب می‌توانید هنگام تماس با شرکت قالیشویی هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. برخی از شرکت‌های قالیشویی به شما این اجازه را می‌دهند تا خودتان مواد شوینده مدنظرتان را انتخاب نمایید.

بعد از اینکه قالی و قالیچه‌ها با استفاده از دستگاه دریل شسته می‌شود، رطوبت آن از طریق دستگاه‌های مکش مایع گرفته خواهد شد. این دستگاه‌های مکش مایع 90 درصد رطوبت فرش را به خود جذب کرده و آن را خشک می‌کند.

در حقیقت اثر زیادی روی فرش شما باقی نمی‌گذارد. علاوه بر خاصیت خشک‌کنندگی این دستگاه بسیاری از لکه‌های فرش را پاک کرده و آن را کاملا تمیز می‌کند.

از خدمات کدام قالیشویی می‌توان بهره گرفت؟

خوب تا به اینجا با شستشوی فرش در منزل با دستگاه به خوبی آشنا شدید؛ اما سوالی که احتمالا ذهن شما را هم به خود درگیر کرده، این است که از خدمات کدام قالیشویی‌ها در اینباره می‌توان بهره گرفت. بسیاری از قالیشویی‌ها خدمات شستشوی فرش در منزل با دستگاه را به مشتریان خود ارائه می‌کنند اما برای اینکه قالی و قالیچه‌های شما کمترین آسیب را ببینند، بهتر است از خدمات قالیشویی‌های معتبری مانند قالیشویی ملت به نشانی melatcarpet.com، قالیشویی ادیب به نشانی adibcarpet.com و قالیشویی گل ابریشم به نشانی golabrisham.com استفاده کنید.

این سه قالیشویی جزو سه شرکت معتبر در سطح استان تهران هستند که می‌توانند تمامی قالی و قالیچه‌های شما را در منزل با استفاده از دستگاه‌ها بشویند.

مراحل شستشوی فرش در منزل با دستگاه شستشوی فرش در منزل با استفاده از دستگاه‌های مخصوص شامل فرآیند زیر است:

پس از ورود پرسنل و متخصصین قالیشویی به منزلتان، ابتدا باید سطح روی فرش را جاروبرقی بکشید تا گردوغبار، پرزهای موجود و آلودگی‌های روی قالی و قالیچه‌ها از بین برود.
دومین مرحله، شناسایی لکه‌های موجود روی سطح فرش است که براساس آنها باید لکه‌بر مناسب انتخاب شود. در این مرحله شستشوی فرش با استفاده از شامپو فرش‌های مناسب و همچنین دستگاه مخصوص آغاز می‌شود.
در مرحله آخر پس از اتمام شستشو و اطمینان از پاک شدن تمام لکه‌ها، سطح فرش با استفاده از دستگاه‌ مکش خشک می‌شود. این مرحله بسیار مهم است چرا که باید تمامی رطوبت سطح قالی و قالیچه به خوبی گرفته شود. در غیراینصورت امکان کپک زدن و پوسیدگی و... وجود دارد. از این رو باید حتما از قالیشویی‌های معتبر برای روند شستشو در منزل بهره بگیرید.
چرا شستشوی فرش در منزل به صورت دوره‌ای لازم و ضروری است؟ شستشوی فرش در منزل به صورت دوره‌ای لازم و ضروری است. حال شاید بپرسید چرا؟ در ادامه مقاله به چند دلیل به طور کامل اشاره کرده‌ایم.

گرد و غبار ناشی از آلودگی هوا، مستقیما بر روی قالی و قالیچه‌ها می‌نشیند. به همین دلیل سلامت و بهداشت خانواده به خطر می‌افتد؛ از این رو برای رعایت حفظ بهداشت و سلامت خانواده شستن دوره‌ای فرش‌ها امری ضروری و حیاتی است.
هرچقدر هم که رعایت کنید، ممکن است در اثر یک اتفاق، چای یا هر نوشیدنی دیگری برای یکبار هم که شده روی زمین بریزد و فرش شما را لک کند. به همین منظور برای از بین بردن کثیفی و لکه‌های موجود روی فرش شستشوی آن در منزل با استفاده از دستگاه‌ها لازم است.
به مرور زمان و در اثر استفاده طولانی مدت و رفت‌وآمدها ممکن است فرش بو بگیرد. بنابراین برای از بین بردن بویی که در طول زمان در بافت فرش نفوذ کرده است، شستشوی دوره‌ای امری حیاتی و ضروریست. جهت حفظ زیبایی و افزایش طول عمر فرش باید آن را بشوییم.
مزایای شستشوی فرش در خانه

شستشوی تمامی سطح رویی فرش به روش مکانیزه و ماشینی
پاک شدن تمامی لکه‌های روی سطح فرش
صرفه‌جویی در برخی هزینه‌ها مانند هزینه سرویس (ایاب و ذهاب)
جلوگیری از زرد شدن فرش و ریشه‌ها
امکان شستشوی فرش در مقابل چشمان مشتری
جلوگیری از ایجاد شدن پارگی روی فرش
برطرف شدن نجاست قالی
زمان خشک شدن قالی و قالیچه‌های بسیار سریع است. (بین 5 الی 6 ساعت)
جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک و تا خوردگی فرش
در شستشوی خانگی از مواد شوینده شیمیایی استفاده نخواهد شد.
مانع از رشد باکتری و بیدزدگی
ارائه خدمات

امروزه به دلیل وجود انواع مواد شوینده مختلف معمولا خانم‌های خانه‌دار شستشوی فرش را در منزل خودشان انجام می‌دهند؛ اما قابل ذکر است که اگر چه این انواع شامپوهای شیمیایی، ظاهر فرش را خیلی سریع و راحت تمیز می‌کنند، ولی به مرور زمان آلودگی‌ها در فرش میماند و به مرور لکه‌های سفید بر روی فرش ظاهر خواهند شد.

متخصص تغذیه تهرانپارس

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۰:۰۷ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)