خبرهاي مربوط به شستشوي فرش خبرهاي مربوط به شستشوي فرش .

خبرهاي مربوط به شستشوي فرش

ظرفيت عظيم صادرات فرش از چهارمحال و بختياري به دليل نبود اتحاديه به هدر مي‌رود

ظرفيت عظيم صادرات فرش از چهارمحال و بختياري به دليل نبود اتحاديه به هدر مي‌رود
استان چهارمحال و بختياري با دارا بودن ۱۰۰ هزار بافنده فرش دست‌باف، ظرفيت صادرات سالانه ۵۶ هزار متر مربع فرش را دارد، اما عدم وجود اتحاديه صادركنندگان فرش در استان كار صادرات را به بن‌بست رسانده است.
به گزارش خبرگزاري تسنيم از شهركرد، استان چهارمحال و بختياري به دليل وجود سبك زندگي كشاورزي، دامداري و دامپروري مستعد توليد دست‌بافته‌هاي مختلف داري و غيرداري است، فرش دست‌بافت يكي از اين توليدات است.

گفته شده كه استان چهارمحال و بختياري، جزو 3 استان برتر در زمينه‌ توليد و صادرات فرش دست‌بافت است. فرش‌هاي دستبافت اين استان، در كشورهاي ديگر به ويژه كشورهاي اروپايي شهرت دارد قالي‌هاي طرح خشتي چالشتر جايگاه ويژه‌اي در صادرات فرش دستبافت ايران دارد.
مقالات ديگر: قاليشويي مخصوص فرش ابريشم

بافت قالي در چهارمحال و بختياري قدمت ديرينه دارد و در تمامي شهرها، روستاها و مناطق عشايري استان رواج دارد و در 4 سبك بختياري، يلمه، نائيني و گبه بافته مي‌شود كه سبك بختياري آن ثبت ملي و بين‌المللي شده و سبك يلمه نيز ثبت ملي شده است.

"چالشتر" از جمله مراكز مهم و معروف و قديمي قالي‌بافي در استان است كه انواع قالي با طرح‌هاي خشتي، گل‌مينا، قابي، سرو و كاج، يلمه شاهنامه‌اي، لچك و ترنج، خرسك و گبه با طرح‌هاي ذهني و سنتي در آن بافته مي‌شود.

در بافت فرش‌هاي دست‌بافت استان كاملا از مواد طبيعي استفاده مي‌شود، ريسندگان استان پشم گوسفند را پس از ريسيدن به خامه‌ يا به اصطلاح چهارمحالي‌ها خومه تبديل مي‌كنند، خامه‌ها با انواع مواد طبيعي مانند روناس، برگ مو، پوست گردو و غيره بهبه انواع رنگ‌هاي گوناگون تبديل شده و بافندگان خوش ذوق استان با استفاده از اين خامه‌ها نقش‌و نگارهاي زيبايي را در فرش‌هاي اصيل خود مي‌بافند.

وجود 100 هزار نفر قالي‌باف در استان چهارمحال و بختياري

عليرضا شيخي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، اظهار داشت: تعداد 100 هزار نفر قالي‌باف در چهارمحال و بختياري داريم كه آموزش‌هاي لازم براي توليد فرش دستبافت را ديده‌اند و زماني كه شرايط اقتصادي و وضعيت بازار فروش فرش دست بافت رو به بهبود رود آماده‌اند كه بالفعل كار قالي‌بافي را شروع كنند.

رئيس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختياري ادامه داد: تعداد 35 هزار نفر از اين 100 هزار نفر به صورت فعال قالي توليد مي‌كنند و بر اساس استانداردها سالانه 4 متر مربع فرش توليد مي‌كنند.

ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۹:۳۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

مهار حريق سنگين در كمشچه

مهار حريق سنگين در كمشچه

با تلاش ۳ ساعته آتش نشانان آتش سوزي سوله و كارگاه ضايعات موكت و فرش در شهرك صنعتي كمشچه مهار شد.


به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، مركز اصفهان؛ مديركل مديريت بحران استانداري گفت: با اعلام اين حادثه در ساعت ۱۴ و ۳۰ به سامانه ۱۲۵، حدود ۳۰ نفر از نيرو‌هاي امدادي آتش نشاني‌هاي اصفهان، حبيب آباد، دولت آباد و  شاهين شهر  به همراه  واحد‌هاي آتش نشاني شهرك‌هاي صنعتي مورچه خورت و جي به همراه ۱۶ دستگاه خودرو اطفاء حريق وآبرسان به محل حادثه اعزام و پس از سه ساعت تلاش بي وقفه اين آتش سوزي را مهار كردند و هم اكنون در حال پاكسازي محل هستند.
مقالات مرتبط: شيشه بري در جنت آباد
منصور شيشه فروش با بيان اينكه اين واحد توليدي بيمه نبوده، افزود: آتش به كارگاه هاي مجاور سرايت نكرده و علت وقوع حادثه در دست بررسي است.
وي گفت: در اين حادثه دو نفر مصدوم شدند كه حال عمومي آنها مساعد گزارش شده است . 
شهرك صنعتي كمشچه تابع شهرستان برخوار ويكي از سه شهر بخش حبيب آباد است .

 

كمشچه در ۲۰ كيلومتري شمال شهر اصفهان واقع شده است.
مقالات ديگر: قاليشويي در ظفر

 

 

rn


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۱:۳۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بهترين روش شستشو و لكه برداري فرش

بهترين روش شستشو و لكه برداري فرش

قاليشويي شريعتي

صراط نيوز

لكه برداري و پاك كردن لكه چربي از روي فرش بايد با تخصص بسيار زيادي در قاليشويي كرج انجام شود تا به فرش آسيبي وارد نشود.

حتما براي شما هم پيش آمده كه در اثر ريختن مواد غذايي، روغن، نوشابه و ... بر روي فرش خودتان دچار نگراني شويد. لكه چربي و هر نوع ماده غذايي مي تواند باعث ايجاد لكه هاي عميق بر روي فرش شود. از بين بردن لكه چربي و هر نوع لكه ديگر از روي فرش نيز كار هر كسي نمي باشد. به هر حال شايد، شستشوي فرش در قاليشويي كرج، براي شما امكان پذير نباشد و يا به هر حال زمان كافي براي دادن فرش جهت شستشو را نداشته باشيد. روش هاي مختلفي وجود دارند كه به شما براي پاك كردن لكه چربي از روي فرش كمك مي كنند.

البته اينكه افراد بتوانند اقدام به شستشوي فرش در خانه كنند و مراحل لكه گيري فرش را انجام دهند، اصلا كار بدي نيست. اما به هر حال بهتر است كه با روش هاي شستشوي فرش و لكه گيري فرشي آشنايي داشته باشيد تا باعث بيشتر لكه شدن فرش نشويد!

بهترين روش شستشو و لكه برداري فرش

روش هاي شستشوي فرش

بهترين روش هاي شستشوي فرش؛ شستشوي فرش به صورت سنتي يا صنعتي؟

در گذشته اكثر مردم براي اينكه فرش هاي خودشان را شستشو دهند، فضاي كافي داشتند. خانه هاي حياط دار و ويلايي امكان شستشوي انواع فرش را در خانه فراهم مي كردند. اما در حال حاضر، اكثر مردم داراي خانه هاي آپارتماني و كوچك هستند. امكان شستشوي فرش به دليل كمبود آب و كمبود فضا، به صورت سنتي وجود ندارد.

به همين خاطر شايد بهترين روش شستشوي فرش، روش صنعتي باشد. در روش صنعتي، تمامي لكه ها و آلودگي هايي كه بر روي فرش ايجاد شده اند، پاك مي گردند. از طرفي ميزان آب مصرف شده براي شستن يك فرش، بسيار كاهش پيدا مي كند و اين موضوع باعث ذخيره سازي آب نيز مي شود.

بنابراين، براي دريافت خدمات بهتر جهت شستشوي فرش مي توانيد از قاليشويي پاكسان به عنوان يكي از بهترين قاليشويي هاي واقع در كرج، كمك بگيريد.

لكه برداري فرش؛ چگونه لكه هاي چربي را از روي فرش پاك كنيم؟

به هر حال همه ما ممكن است در هنگام خوردن غذا و تنقلات، مقداري از مواد غذايي را روي فرش بريزيم. در صورتي كه مواد غذايي به صورت خشك باشند، احتمالا لكه اي بر روي فرش ايجاد نمي كنند. اما در صورتي كه مواد غذايي مايع باشند، احتمالا لكه بسيار عميقي را بر روي فرش ايجاد خواهند كرد.

لكه برداري فرش بايد با تخصص بسيار بالايي حد الامكان در قاليشويي كرج انجام شود. اما در صورتي كه لكه چربي ايجاد شده روي فرش كوچك باشد، مي توان با روش هاي سنتي و در خانه اقدام به لكه برداري كرد. براي انجام لكه برداري و از بين بردن لكه چربي از روي فرش، بايد مراحل مختلفي را انجام دهيد كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم.

مرحله اول؛ قبل از پاك كردن لكه چربي از روي فرش، نوع لكه را شناسايي كنيد ...

اولين مرحله در لكه برداري فرش اين است كه شما نوع لكه را شناسايي كنيد. لكه هايي كه روي فرش ايجاد مي شوند، مي توانند با روش هاي مختلفي نيز پاك گردند. اكثر لكه هاي ايجاد شده بر روي فرش به صورت چربي هستند و امكان پاك كردن آن ها در خانه وجود دارد.

در صورتي كه لكه ايجاد شده بر روي فرش از نوع چربي است، بهتر است كه طبق مراحل بعدي اقدام به پاك كردن لكه چربي از روي فرش كنيد.

بهترين روش شستشو و لكه برداري فرش

لكه برداري فرش

مرحله دوم؛ لكه چربي را از روي فرش پاك كنيد!

در مرحله دوم، لازم است كه اقدام به پاك كردن لكه چربي از روي فرش كنيد. لكه چربي بهتر است كه ابتدا با فشار ملايم يك دستمال از روي فرش پاك شود. براي اين كار يك يا چند دستمال كاغذي را برداريد و به آرامي بر روي لكه چربي قرار دهيد.

هرگز دستمال كاغذي را به صورت افقي و رفت و برگشتي بر روي لكه حركت ندهيد. زيرا اين كار باعث پخش شدن لكه چربي در فرش مي شود و از طرفي چربي به داخل و پايين فرش نفوذ مي كند. پس از اينكه چربي به دستمال كاغذي جذب شد، مي توانيد اقدام به تميز كردن لكه چربي از روي فرش با محصول هاي پاك كننده كنيد.

مرحله سوم؛ از بهترين محصول هاي پاك كننده لكه برداري استفاده كنيد.

در مرحله سوم، نوبت آن رسيده كه براي پاك كردن لكه چربي، از محلول هاي پاك كننده لكه استفاده كنيد. توصيه مي كنيم كه براي جلوگيري از خراب شدن بافت فرش، به قاليشويي كرج اعتماد كنيد و مراحل تميز كردن لكه چربي را به قاليشويي بسپاريد.

اما با اين حال، مي توانيد با مقداري سركه لكه ايجاد شده بر روي فرش را پاك كنيد. مقداري سركه را بر روي دستمال تميز بريزيد و به آرامي بر روي فرش فشار دهيد. چند بار اين كار را انجام دهيد تا سركه به داخل بافت فرش وارد شود. در صورتي كه لكه پاك نشد، مي توانيد از خدمات قاليشويي پاكسان براي تميز كردن لكه از روي فرش كمك بگيريد.

بهترين روش شستشو و لكه برداري فرش

پاك كردن لكه چربي از روي فرش

اگر لكه از روي فرش پاك نمي شود، نگران نباشيد! به قاليشويي كرج اعتماد كنيد.

تا به اينجاي مقاله در رابطه با روش پاك كردن لكه چربي از روي فرش صحبت كرديم. به هر حال، در صورتي كه لكه چربي كوچك باشد، امكان پاك كردن آن به سادگي نيز وجود دارد. اما در صورتي كه لكه از روي فرش پاك نمي شود، بهتر است كه به قاليشويي كرج اعتماد كنيد.

قاليشويي پاكسان واقع در كرج، به بهترين شكل ممكن اقدام به لكه برداري فرش مي كند. تمامي لكه هايي كه بر روي فرش ايجاد مي شوند با تخصص بسيار زيادي و بدون اينكه آسيبي به فرش وارد كنند، پاك مي شوند. بنابراين، در صورتي كه داراي فرش دستبافت و گران قيمت مي باشيد، حتما به جاي اينكه از محلول هاي تميز كننده بي كيفيت براي تميز كردن فرش خود استفاده كنيد، از خدمات تخصصي براي لكه برداري فرش كمك بگيريد.

جمع بندي

با توجه به اينكه اكثر ما با مشكل لكه افتادن فرش هاي دستبافت و ماشيني مواجه هستيم، در اين مقاله سعي كرديم روش پاك كردن لكه چربي را توضيح دهيم. در صورتي كه طبق اين مراحل، لكه چربي از روي فرش پاك شد كه هيچ! اگر لكه چربي از روي فرش پاك نشد، بهتر است كه از خدمات قاليشويي در كرج كمك بگيريد.

شيشه بري بلوار فردوس

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۰:۰۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران

انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران


قاليشويي مكانيزه در تهران

اقتصاد نيوز

محدوده غرب تهران يكي از مناطق وسيع با محله‌هاي متعدد و ساكنين بسيار است ؛كه شركت‌هاي قاليشويي متعددي در اين منطقه فعاليت دارند. در اين مطلب به معرفي فاكتورهاي مناسب براي انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران ميپردازيم.
انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران
در دنياي پر سرعت امروزي فاكتورهايي همچون زمان، انرژي و پول نقش و اهميت بسيار زيادي براي افراد دارند به همين دليل همه تلاش مي‌كنند كه در اين موارد صرفه‌جويي داشته باشند. مشغله‌هاي كاري متعدد، كمبود منابع آبي، محدوديت‌هاي مكاني و ... از جمله مواردي هستند كه اجازه نمي‌دهند افراد همانند گذشته از روش‌هاي سنتي و قديمي براي شستشوي فرش‌ها استفاده كنند به همين دليل نقش و فعاليت شركت‌هاي قاليشويي پررنگ‌تر از گذشته شده است. استفاده از خدمات اين شركت‌ها كمك ويژه‌اي به صرفه‌جويي در سه فاكتور گفته شده مي‌كند و مي‌تواند مزيت‌هاي متعددي ديگري نيز داشته باشد.

غرب تهران به عنوان يكي از مناطق وسيع اين شهر محله‌هاي متعددي را پوشش داده و ميليون‌ها نفر در آن ساكن هستند و همين باعث مي‌شود كه شركت‌هاي قاليشويي متعددي در اين منطق حضور و فعاليت داشته باشند. انتخاب يك قاليشويي مناسب و معتبر مي‌تواند چالش‌هاي متعددي براي افراد به همراه داشته باشد و نياز به بررسي فاكتورها و پارامترهاي مختلفي خواهد بود. در ادامه مطلب به بررسي مهم‌ترين معيارهاي انتخاب بهترين قاليشويي در غرب تهران پرداخته خواهد شد.

مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از خدمات قاليشويي
همان‌طور كه گفته شد امروزه استفاده از روش‌هاي سنتي براي شستشوي فرش‌ها، موكت، مبلمان و ... كاملاً منسوخ شده و افراد زمان، انرژي، مكان و هزينه‌هاي كافي براي انجام اين كار را در اختيار ندارند به همين دليل استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي بهترين انتخاب خواهد بود. از جمله مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از خدمات اين شركت‌ها مي‌توان موارد زير را عنوان نمود.
· استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي باعث مي‌شود كه افراد بتوانند در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كرده و آن را مديريت كنند. همچنين افراد نيازي به صرف زمان و انرژي زيادي براي شستشوي فرش نخواهند داشت.

· از آنجايي كه شركت‌هاي قاليشويي از نيروهاي متخصص، دستگاه‌هاي مجهز و مدرن و همچنين مواد شوينده معتبر و مخصوص استفاده مي‌كنند شستشوي فرش، موكت، خوشخواب و ... به بهترين شكل ممكن انجام خواهد شد.

· چنانچه فرش‌ها، موكت و ... دچار آسيب و خسارتي شده باشند توسط نيروهاي متخصص ترميم خواهد شد.

· عمليات شستشوي فرش‌ها در سريع‌ترين زمان ممكن انجام خواهد شد.

· شركت‌هاي قاليشويي در كنار شستشوي فرش‌ها و ... مي‌توانند خدمات متنوع ديگري همچون خشك‌شويي، ترميم و تعمير، مشاوره و ... به مشتريان ارائه كنند.

قاليشويي غرب تهران

مهم‌ترين معيارهاي انتخاب قاليشويي در غرب تهران
همان‌طور كه گفته شد غرب تهران وسعت بسيار زيادي دارد و ميليون‌ها نفر در محلات مختلف آن از جمله سيمون بوليوار، نيايش، كيهان، همت، يافت‌آباد، پونك، فرحزاد، طرشت، چيتگر، تهرانسر، حصارك، مرزداران و ... سكونت دارند و همين امر موجب شده است كه ده‌ها شركت قاليشويي مختلف در اين حوزه فعاليت داشته باشند و خدمات متنوع و متعددي به مشتريان ارائه كنند. تعدد و تنوع بالاي شركت‌هاي قاليشويي باعث مي‌شود كه انتخاب يك شركت معتبر و مطمئن براي افراد كار دشواري باشد و باعث ايجاد چالش و سردرگمي شود. براي انتخاب قاليشويي در محدوده غرب تهران لازم است نكات و پارامترهاي مختلفي مورد توجه قرار بگيرد كه مهم‌ترين آنها شامل موارد زير هستند:

· يك شركت‌ قاليشويي حتماً بايد از ارگان‌هاي رسمي و قانوني مجوز فعاليت داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشكلي بتوان از مجاري قانوني آن را پيگيري كرد.

· قاليشويي بايد از مدرن‌ترين و به‌روزترين تجهيزات و دستگاه‌ها برخوردار باشد.

· يك شركت معتبر بايد بتواند خدمات متنوع متعددي به مشتريان خود ارائه كند و رضايت حداكثري آنها را جلب كند.

· نيروهاي شاغل در قاليشويي بايد از مهارت، تخصص، سابقه و دانش بالايي برخوردار باشند.

· قاليشويي بايد بتواند در تمامي ايام سال خصوصاً ايام عيد و تعطيلات به مشتريان خود خدمات‌رساني كند.

· شركت قاليشويي بايد به انواع وسايل نقليه مسقف براي حمل‌ونقل لوازم مشتريان برخوردار باشد.

· نحوه برخورد نيروهاي قاليشويي با مشتريان بايد مناسب باشد و تعامل مناسبي با مشتريان داشته باشند.

· قيمت‌هاي قاليشويي بايد بر اساس نرخ مصوب اتحاديه قاليشويان باشد.

قيمت قاليشويي درغرب تهران
قيمت و هزينه‌هاي قاليشويي از جمله مهم‌ترين فاكتورهايي است كه مي‌تواند در انتخاب مشتريان تأثير داشته باشد. هر ساله اتحاديه قاليشويان تهران بر اساس فاكتورهايي همچون نرخ تورم، افزايش هزينه‌ها، افزايش نرخ مواد شوينده، افزايش حقوق و ...قيمت‌هاي جديدي براي خدمات شركت‌هاي قاليشويي تصويب مي‌كند و تمامي شركت‌ها نيز موظف خواهند بود كه خدمات خودشان طبق قيمت‌هاي مصوب به مشتريان ارائه كنند. البته بايد توجه داشت كه قيمت‌هاي تصويب شده از طرف اتحاديه قاليشويان به عنوان قيمت پايه شناخته مي‌شود چنانچه شركت‌ها خدمات ويژه و مازادي انجام بدهند هزينه‌هاي بيشتري از مشتريان دريافت خواهند كرد. به صورت كلي قيمت نهايي خدمات مي‌تواند تحت تأثير عواملي همچون ابعاد و اندازه، حجم فرش‌ها، مسافت قاليشويي تا محل، روش‌هاي شستشو، مواد مورد استفاده، خدمات جانبي و ... باشد.

قاليشويي در غرب تهران

معتبرترين قاليشويي در غرب تهران
اهميت و ارزش خدمات قاليشويي باعث شده است كه شركت‌هاي متعددي در منطقه غرب تهران و محله‌هاي مختلف آن در حال فعاليت و خدمات‌رساني به مشتريان خود باشند. از جمله شناخته‌شده‌ترين شركت‌هاي قاليشويي در غرب تهران مي‌توان به شركت‌هاي بنفشه، سه سوت، كسرا، صميم، ونك، روناس، محتشم، پاك مهر، اديب، آيدين، مشتاق، كارينو و ... اشاره كرد. هرچند كه هر كدام از اين شركت‌ها خدمات مختلفي به مشتريان ارائه مي‌كنند اما باتوجه به مطالبي كه عنوان شد مي‌توان گفت شركت قاليشويي نوين به عنوان بهترين، معتبرترين و باسابقه‌ترين شركت قاليشويي در منطقه غرب تهران شناخته مي‌شود.

قاليشويي نوين اولين بار در سال 1378 فعاليت خود را شروع كرد و با برخورداري از نيروهاي متخصص و تجهيزات مدرن رضايت حداكثري مشتريان را جلب كرده و امروزه شعبه‌هاي مختلفي در نقاط مختلف تهران و كرج دارد.

خدمات قاليشويي نوين در غرب تهران
قاليشويي نوين به عنوان معتبرترين شكرت غرب تهران همواره در تلاش بوده است كه رضايت حداكثري مشتريان خود را جلب كند و به همين دليل خدمات متنوع و متعددي به مشتريان ارائه مي‌كند كه مهم‌ترين آنها شامل موارد زير هستند:


· در اين شركت انواع خدمات مختلف از شستشوي فرش تا تعمير و ترميم به مشتريان ارائه مي‌شود.

· مشتريان مي‌توانند در تخفيف‌هاي ويژه در ايام مختلف همچون عيد نوروز برخوردار باشند.

· تمامي قيمت‌هاي قاليشويي بر اساس نرخ مصوب اتحاديه قاليشويان تهران خواهد بود.

· قاليشويي نوين تمامي مجوزهاي رسمي و قانوني را دارا بوده و مسئوليت كامل لوازم مشتريان را بر عهده خواهد گرفت.

· نيروهاي اين مجموعه از سابقه، مهارت و دانش بالايي برخوردارند.

· افراد مي‌توانند از مشاوره‌هاي رايگان كارشناسان اين شركت استفاده كنند.

· از مواد شوينده مخصوص براي شستن انواع فرش‌ها استفاده مي‌شود.

· انجام عمليات ترميم فرش مانند لكه‌برداري، رنگ‌برداري، چله‌كشي، رفوگري و ... توسط نيروهاي متخصص انجام مي‌شود.

جمع‌بندي نهايي
انتخاب قاليشويي در غرب تهران با توجه به تعداد بسيار زياد شركت‌ها مي‌تواند چالش بزرگي براي افراد باشد و آنها را دچار سردرگمي كند. هرچند كه شركت‌هاي متعددي در اين محدوده فعاليت دارند اما شركت قاليشويي نوين با بيش از دو دهه سابقه فعاليت و برخورداري از تجهيزات مدرن، نيروهاي متخصص و ... به عنوان معتبرترين قاليشويي غرب تهران شناخته مي‌شود و خدمات متنوع و متعددي به مشتريان خود ارائه مي‌كند.

ظروف كرايه سعادت آباد

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۰:۴۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران

انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران

قاليشويي ديباجي

اقتصاد نيوز

توليد محتواي بخش «وب گردي» توسط اين مجموعه صورت نگرفته و انتشار اين مطلب به معني تاييد محتواي آن نيست.

محدوده غرب تهران يكي از مناطق وسيع با محله‌هاي متعدد و ساكنين بسيار است ؛كه شركت‌هاي قاليشويي متعددي در اين منطقه فعاليت دارند. در اين مطلب به معرفي فاكتورهاي مناسب براي انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران ميپردازيم.
انتخاب بهترين قاليشويي در محدوده غرب تهران
در دنياي پر سرعت امروزي فاكتورهايي همچون زمان، انرژي و پول نقش و اهميت بسيار زيادي براي افراد دارند به همين دليل همه تلاش مي‌كنند كه در اين موارد صرفه‌جويي داشته باشند. مشغله‌هاي كاري متعدد، كمبود منابع آبي، محدوديت‌هاي مكاني و ... از جمله مواردي هستند كه اجازه نمي‌دهند افراد همانند گذشته از روش‌هاي سنتي و قديمي براي شستشوي فرش‌ها استفاده كنند به همين دليل نقش و فعاليت شركت‌هاي قاليشويي پررنگ‌تر از گذشته شده است. استفاده از خدمات اين شركت‌ها كمك ويژه‌اي به صرفه‌جويي در سه فاكتور گفته شده مي‌كند و مي‌تواند مزيت‌هاي متعددي ديگري نيز داشته باشد.

غرب تهران به عنوان يكي از مناطق وسيع اين شهر محله‌هاي متعددي را پوشش داده و ميليون‌ها نفر در آن ساكن هستند و همين باعث مي‌شود كه شركت‌هاي قاليشويي متعددي در اين منطق حضور و فعاليت داشته باشند. انتخاب يك قاليشويي مناسب و معتبر مي‌تواند چالش‌هاي متعددي براي افراد به همراه داشته باشد و نياز به بررسي فاكتورها و پارامترهاي مختلفي خواهد بود. در ادامه مطلب به بررسي مهم‌ترين معيارهاي انتخاب بهترين قاليشويي در غرب تهران پرداخته خواهد شد.

مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از خدمات قاليشويي
همان‌طور كه گفته شد امروزه استفاده از روش‌هاي سنتي براي شستشوي فرش‌ها، موكت، مبلمان و ... كاملاً منسوخ شده و افراد زمان، انرژي، مكان و هزينه‌هاي كافي براي انجام اين كار را در اختيار ندارند به همين دليل استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي بهترين انتخاب خواهد بود. از جمله مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از خدمات اين شركت‌ها مي‌توان موارد زير را عنوان نمود.
· استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي باعث مي‌شود كه افراد بتوانند در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كرده و آن را مديريت كنند. همچنين افراد نيازي به صرف زمان و انرژي زيادي براي شستشوي فرش نخواهند داشت.

· از آنجايي كه شركت‌هاي قاليشويي از نيروهاي متخصص، دستگاه‌هاي مجهز و مدرن و همچنين مواد شوينده معتبر و مخصوص استفاده مي‌كنند شستشوي فرش، موكت، خوشخواب و ... به بهترين شكل ممكن انجام خواهد شد.

· چنانچه فرش‌ها، موكت و ... دچار آسيب و خسارتي شده باشند توسط نيروهاي متخصص ترميم خواهد شد.

· عمليات شستشوي فرش‌ها در سريع‌ترين زمان ممكن انجام خواهد شد.

· شركت‌هاي قاليشويي در كنار شستشوي فرش‌ها و ... مي‌توانند خدمات متنوع ديگري همچون خشك‌شويي، ترميم و تعمير، مشاوره و ... به مشتريان ارائه كنند.

قاليشويي غرب تهران

مهم‌ترين معيارهاي انتخاب قاليشويي در غرب تهران
همان‌طور كه گفته شد غرب تهران وسعت بسيار زيادي دارد و ميليون‌ها نفر در محلات مختلف آن از جمله سيمون بوليوار، نيايش، كيهان، همت، يافت‌آباد، پونك، فرحزاد، طرشت، چيتگر، تهرانسر، حصارك، مرزداران و ... سكونت دارند و همين امر موجب شده است كه ده‌ها شركت قاليشويي مختلف در اين حوزه فعاليت داشته باشند و خدمات متنوع و متعددي به مشتريان ارائه كنند. تعدد و تنوع بالاي شركت‌هاي قاليشويي باعث مي‌شود كه انتخاب يك شركت معتبر و مطمئن براي افراد كار دشواري باشد و باعث ايجاد چالش و سردرگمي شود. براي انتخاب قاليشويي در محدوده غرب تهران لازم است نكات و پارامترهاي مختلفي مورد توجه قرار بگيرد كه مهم‌ترين آنها شامل موارد زير هستند:

· يك شركت‌ قاليشويي حتماً بايد از ارگان‌هاي رسمي و قانوني مجوز فعاليت داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشكلي بتوان از مجاري قانوني آن را پيگيري كرد.

· قاليشويي بايد از مدرن‌ترين و به‌روزترين تجهيزات و دستگاه‌ها برخوردار باشد.

· يك شركت معتبر بايد بتواند خدمات متنوع متعددي به مشتريان خود ارائه كند و رضايت حداكثري آنها را جلب كند.

· نيروهاي شاغل در قاليشويي بايد از مهارت، تخصص، سابقه و دانش بالايي برخوردار باشند.

· قاليشويي بايد بتواند در تمامي ايام سال خصوصاً ايام عيد و تعطيلات به مشتريان خود خدمات‌رساني كند.

· شركت قاليشويي بايد به انواع وسايل نقليه مسقف براي حمل‌ونقل لوازم مشتريان برخوردار باشد.

· نحوه برخورد نيروهاي قاليشويي با مشتريان بايد مناسب باشد و تعامل مناسبي با مشتريان داشته باشند.

· قيمت‌هاي قاليشويي بايد بر اساس نرخ مصوب اتحاديه قاليشويان باشد.

قيمت قاليشويي درغرب تهران
قيمت و هزينه‌هاي قاليشويي از جمله مهم‌ترين فاكتورهايي است كه مي‌تواند در انتخاب مشتريان تأثير داشته باشد. هر ساله اتحاديه قاليشويان تهران بر اساس فاكتورهايي همچون نرخ تورم، افزايش هزينه‌ها، افزايش نرخ مواد شوينده، افزايش حقوق و ...قيمت‌هاي جديدي براي خدمات شركت‌هاي قاليشويي تصويب مي‌كند و تمامي شركت‌ها نيز موظف خواهند بود كه خدمات خودشان طبق قيمت‌هاي مصوب به مشتريان ارائه كنند. البته بايد توجه داشت كه قيمت‌هاي تصويب شده از طرف اتحاديه قاليشويان به عنوان قيمت پايه شناخته مي‌شود چنانچه شركت‌ها خدمات ويژه و مازادي انجام بدهند هزينه‌هاي بيشتري از مشتريان دريافت خواهند كرد. به صورت كلي قيمت نهايي خدمات مي‌تواند تحت تأثير عواملي همچون ابعاد و اندازه، حجم فرش‌ها، مسافت قاليشويي تا محل، روش‌هاي شستشو، مواد مورد استفاده، خدمات جانبي و ... باشد.

قاليشويي در غرب تهران

معتبرترين قاليشويي در غرب تهران
اهميت و ارزش خدمات قاليشويي باعث شده است كه شركت‌هاي متعددي در منطقه غرب تهران و محله‌هاي مختلف آن در حال فعاليت و خدمات‌رساني به مشتريان خود باشند. از جمله شناخته‌شده‌ترين شركت‌هاي قاليشويي در غرب تهران مي‌توان به شركت‌هاي بنفشه، سه سوت، كسرا، صميم، ونك، روناس، محتشم، پاك مهر، اديب، آيدين، مشتاق، كارينو و ... اشاره كرد. هرچند كه هر كدام از اين شركت‌ها خدمات مختلفي به مشتريان ارائه مي‌كنند اما باتوجه به مطالبي كه عنوان شد مي‌توان گفت شركت قاليشويي نوين به عنوان بهترين، معتبرترين و باسابقه‌ترين شركت قاليشويي در منطقه غرب تهران شناخته مي‌شود.

قاليشويي نوين اولين بار در سال 1378 فعاليت خود را شروع كرد و با برخورداري از نيروهاي متخصص و تجهيزات مدرن رضايت حداكثري مشتريان را جلب كرده و امروزه شعبه‌هاي مختلفي در نقاط مختلف تهران و كرج دارد.

خدمات قاليشويي نوين در غرب تهران
قاليشويي نوين به عنوان معتبرترين شكرت غرب تهران همواره در تلاش بوده است كه رضايت حداكثري مشتريان خود را جلب كند و به همين دليل خدمات متنوع و متعددي به مشتريان ارائه مي‌كند كه مهم‌ترين آنها شامل موارد زير هستند:


· در اين شركت انواع خدمات مختلف از شستشوي فرش تا تعمير و ترميم به مشتريان ارائه مي‌شود.

· مشتريان مي‌توانند در تخفيف‌هاي ويژه در ايام مختلف همچون عيد نوروز برخوردار باشند.

· تمامي قيمت‌هاي قاليشويي بر اساس نرخ مصوب اتحاديه قاليشويان تهران خواهد بود.

· قاليشويي نوين تمامي مجوزهاي رسمي و قانوني را دارا بوده و مسئوليت كامل لوازم مشتريان را بر عهده خواهد گرفت.

· نيروهاي اين مجموعه از سابقه، مهارت و دانش بالايي برخوردارند.

· افراد مي‌توانند از مشاوره‌هاي رايگان كارشناسان اين شركت استفاده كنند.

· از مواد شوينده مخصوص براي شستن انواع فرش‌ها استفاده مي‌شود.

· انجام عمليات ترميم فرش مانند لكه‌برداري، رنگ‌برداري، چله‌كشي، رفوگري و ... توسط نيروهاي متخصص انجام مي‌شود.

جمع‌بندي نهايي
انتخاب قاليشويي در غرب تهران با توجه به تعداد بسيار زياد شركت‌ها مي‌تواند چالش بزرگي براي افراد باشد و آنها را دچار سردرگمي كند. هرچند كه شركت‌هاي متعددي در اين محدوده فعاليت دارند اما شركت قاليشويي نوين با بيش از دو دهه سابقه فعاليت و برخورداري از تجهيزات مدرن، نيروهاي متخصص و ... به عنوان معتبرترين قاليشويي غرب تهران شناخته مي‌شود و خدمات متنوع و متعددي به مشتريان خود ارائه مي‌كند.

فينگرفود غرب تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۳:۲۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قاليشويي فرش هاي فانتزي

قاليشويي فرش هاي فانتزي


قاليشويي تر و تميز در تهران

آسيانيوز

در خصوص شست و شوي فرش هاي فانتزي نكاتي وجود دارد كه در اين مقاله به اين نكات مي پردازيم.
فرش هاي فانتزي از جمله فرش هايي هستند كه جنس و مدل آن ها با ساير فرش ها متفاوت است. اغلب اين گونه فرش ها جنسي از نخ آكريليك دارند و نحوه شستشوي اين فرش با مواد شوينده ي مخصوص و روش هاي متفاوتي شسته مي شوند. فرش هاي فانتزي در رنگ هاي بسيار متنوعي توليد مي شوند و بايد در كيفيتي عالي باشند چرا كه در حين شست و شو اگر جنس نخ و رنگ يا كيفيت مطلوبي نباشد و از مواد شوينده مخصوص استفاده نشود اختلال در رنگ ها ايجاد مي شود كه ممكن است رنگ ها تركيب شوند و به طور كلي فرش ظاهر زيباي خود را از دست مي دهد. به همين دليل در خصوص شست و شوي فرش هاي فانتزي نكاتي وجود دارد كه در اين مقاله به اين نكات مي پردازيم.

 

روش كلي شست و شوي فرش هاي فانتزي

 

همان طور كه گفته شد فرش هاي فانتزي با ساير فرش هاي ديگر كاملا متفاوت هستند كه اين تفاوت هم در جنس اين فرش ها است و هم در تنوع رنگي است به همين دليل روش شست و شو هم كمي تفاوت دارد كه در اين قسمت صورت كلي آن را بيان مي كنيم. شست و شوي فرش هاي فانتزي به صورت كلي مراحلي دارد و نكات اصولي هم در حين شست و شو بايد رعايت شود.

۱) در ابتداي شست و شو در رابطه با فرش هاي فانتزي لازم است كه فرش جارو زده شود كه هم روي فرش و هم پشت فرش بايد به طور كامل جارو شود تا هيچ گونه زباله و اجسام خارجي چه بزرگ و چه كوچك بر روي فرش باقي نماند.
۲) در خصوص فرش هاي فانتزي با ابعادي كوچك هم با تكاندن آن ها زباله و حتي پرز هاي فرش را خارج مي كنند كه اين مورد در خصوص فرش هايي با متراژ هاي كم مي باشد در متراژ هاي متوسط و بزرگ با جارو اين كار را انجام مي دهند.
۳) مرحله ي بعدي لكه برداري از فرش است كه به كمك لكه بردار هاي قوي و شيميايي پاك مي شوند و اگر لكه سرسخت و پاك نشدني بود ديگر نياز به تلاش نيست و بهتر است كار شست و شو آغاز شود. لكه برداري از فرش هاي فانتزي در قاليشويي ها بهتر انجام مي شود و حتي لكه هاي سرسخت را هم از بين مي برند چرا كه تجهيزات و مواد شوينده هاي كاملا مخصوصي در اين مراكز موجود مي باشد.
۴) جهت شست و شوي فرش هاي فانتزي، مانند شستشوي فرش دستبافت در پشت اين فرش ها نكات و دستورالعمل هايي در خصوص شست و شو نوشته شده است. و اينكه از چه مواد شوينده اي بايد استفاده شود و چه روشي بايد به كار گرفته شود تا فرش در تميز ترين حالت شسته شود و هيچ گونه آسيبي هم نبيند.
۵) مورد آخر مرتبط با شست و شوي آن ها است كه از مواد شوينده ي مخصوص و متناسب فرش فانتزي بايد استفاده شود كه اين مواد شوينده شامپو هاي غير شيميايي است كه هميشه مورد استفاده قرار مي گيرد. چرا كه اكثر فرش هاي فانتزي به مواد شوينده هاي ديگري از جمله پودر هاي دستي و ماشيني كه بيش تر در شست و شو هاي خانگي استفاده مي شوند حساس هستند و فرش در نهايت ظاهر زيباي خود را از دست داده و به رنگ و حالت زردي در مي آيد.

روش كلي شست و شوي فرش هاي فانتزي

چند نكته از شست و شوي فرش هاي فانتزي

 

همان طور كه گفته شد فرش هاي فانتزي با ساير فرش ها تفاوت هايي دارند كه اين تفاوت به وضوح در جنسشان مشخص است به همين دليل چند نكته در خصوص فرش هاي فانتزي وجود دارد كه در اين قسمت به اين نكات مي پردازيم.

۱) نكته ي اول در خصوص شست و شوس فرش هاي فانتزي مي باشد كه وقتي قصد به شستن اين فرش ها داريد بايد پشت فرش را نيز مشاهده كنيد و برطبق دستور العمل هاي گفته شده كار شست و شو را انجام دهيد تا فرش دچار آسيب نشود.
۲) اگر در خصوص شست و شو سوالاتي برايتان پيش آمد لازم است كه با مراكز مخصوص شست و شوي فرش تماس بگيريد و از كارشناسان مجموعه در رابطه با شست و شو، لكه بري و هر زمينه اي كه سوال داريد مشاوره هايي بگيريد تا تمام ابهامات بر طرف شود و شست و شويي با كيفيت را داشته باشيد.
۳) در حين شست و شو استفاده از آب سرد و يا آب گرم اصلا توصيه نمي شود چرا كه جنس فرش هاس فانتزي به علت اين كه آكريليك است بايد با آب ولرم شسته شود تا به تار و پود فرش آسيبي نرسد.
۴) اگر فرش لكه اي دارد حتما از مواد شوينده و لكه بر مخصوص استفاده شود چرا كه اين فرش ها در رنگ هاي بسيار متنوع هستند و از رنگ هاي مختلفي تهيه شده اند به همين دليل اگر به طور سرخود و همين طور بدون دانستن مواد شوينده و لكه بر استفاده شود باعث اختلال در رنگ و به هم خوردگي آن ها مي شود كه در اين صورت فرش ديگر قابل استفاده نخواهد بود.
۵) در حين شست و شوي فرش و آب كشي آن حتما اين نكته را در نظر بگيريد كه اگر آب گيري كامل انجام نشود و مواد شوينده خارج نشود فرش آسيب مي بيند چرا كه مواد شوينده اگر كامل شسته نشود به تار و پود فرش نفوذ مي كند و در همان جا باقي مي ماند و باعث مي شود كه در گذر زمان فرش با آسيب رو به رو شود پس به مرحله ي آب گيري بايد توجه ويژه اي شود.
۶) براي شست و شوي فرش هاي فانتزي اصلا از پودرهاي شوينده اي نبايد استفاده شود چرا كه براي اين جنس فرش ها اصلا مناسب نيست و مشكلاتي را ايجاد مي كند به همين دليل از شامپو هاي فرش شويي به خصوص شامپو هاي صنعتي براي انجام شست و شو بايد انجام شود.
۷) براي خشك كردن فرش هاي فانتزي اولا اين كه اصلا نبايد فرش آويزان شود چرا كه بافت فرش آسيب مي بيند و براي اين كار حتما فرش بايد در قسمتي تميز پهن شود تا كاملا خشك شود و هم چنين در فضاي باز بايد قرار بگيرد تا بوعي نامطبوع ايجاد نكند.
۸) نكته بعدي اين كه اصلا مقابل نور مستقيم خورشيد نبايد قرار بگيرد چرا كه اين فرش ها با توجه به اين كه رنگ هاي مختلفي دارند نور خورشيد مي تواند فرش را به حالت رنگ پريده تبديل كند و ديگر فرش ظاهر زيبا و چشمگير اوليه ي خود را نخواهد داشت.

شست و شوي فرش هاي فانتزي در قاليشويي بهتر است يا منزل

شست و شوي فرش هاي فانتزي در قاليشويي بهتر است يا منزل

 

قاليشويي ها تنها مراكزي هستند كه فرش ها با هر جنس و طرح و مدلي را در بالا ترين كيفيت شستشو مي دهند و خشك مي كنند و از تجهيزات بسيار مدرن و امروزي برخوردار هستند. فرش هاي فانتزي جز فرش هاي مدرن محسوب مي شوند كه براي شست و شو لازم است از تكنيك هاي امروزي استفاده شود تا فرش ها بدون ذره اي آسيب شست و شو شوند. در قاليشويي ها از مواد شوينده هاي كاملا مخصوصي استفاده مي شود و اين موضوع باعث مي شود كه فرش ها بدون اين كه به تار و پودشان آسيبي وارد شود و يا حتي تداخل رنگي اي صورت بگيرد شسته و خشك شوند چرا كه فرش هاي فانتزي با شوينده هاي مخصوص كه اصولا شامپو هاي فرش است شسته مي شوند. هم چنين اگر لكه هايي سر سخت بر روي اين فرش ها باشد با كمك لكه بر هاي مخصوصي كه دارند به راحتي لكه برطرف مي شود اما اگر بخواهيم اين موارد را با شست و شو در منزل مقايسه كنيم متوجه مي شويم كه شست و شو در منزل مي تواند اشتباه باشد چرا كه منازل تجهيزاتي كه در قاليشويي ها وجود دارد را نداشته و مواد شوينده هاي مصرفي هم كه مورد استفاده قرار مي گيرد هم ممكن است از برند هاي معروف نباشد كه همين موضوع باعث مي شود كه فرش از فرم اوليه ي خود خارج شود و حتي ديگر قابل استفاده هم‌نباشد كه البته اين مورد در طول سال و گذر زمان رخ مي دهد و همچنين در قاليشويي حضور افراد متخصص نيزكمك شاياني در كليه امور مي باشد. به همين دليل هميشه توصيه مي شود كه فرش ها در سال يك الي دو بار شسته شوند كه اين شست و شو هم در قاليشويي هاي معتبر انجام شود تا در كيفيتي عالي و در مدت زمان بسيار كوتاه انجام شود و به مشتريان تحويل داده شود.

چند نكته از شست و شوي فرش هاي فانتزي

مقايسه ي شست و شوي سنتي و مدرن فرش هاي فانتزي

 

هم‌شست و شوي سنتي مزايا و معايب دارد و هم شست و شوي مدرن كه شامل موارد زير مي باشد.

۱) از نظر شرايط آب و هوايي در قاليشويي ها بهتر است چرا كه هم محيط بسته و بزرگ وجود دارد و هم محيط باز و بزرگ به همين دليل هم راحت شسته مي شود و هم راحت خشك مي شود اما در روش هاي سنتي كه در منازل معمولا صورت مي گيرد علاوه بر كوچك بودن محيط ممكن است شرايط آب و هوايي تغيير كند و در اثر ريزش باران فرش ها كثيف تر شوند به همين دليل نمي توان به راحتي اين موضوع را پيش بيني كرد.
۲) شست و شوي مدرن به وسيله ي تجهيزات و ماشين آلات مدرن انجام مي شود و فرش ها به صورت كاملا تميز و مرتب و بدون آسيب شسته مي شود اما در روش سنتي، شست و شو كاملا دستي مي باشد كه دست نمي تواند توان كافي جهت شست و شو ي كامل فرش را داشته باشد به همين دليل ممكن است به صورت كامل و تميز شسته نشود.
۳) افراد متخصص در قاليشويي ها جهت شست و شوي مدرن وجود دارند كه با نظارت كافي از بروز ذره اي اسيب به فرش ها جلوگيري مي كنند اما در شست وشوي سنتي افراد از تخصص كافي برخوردار نيستند به همين دليل امكان بروز آسيب براي فرش هاي فانتزي بسيار زياد است.
۴) در روش سنتي فرش ها در محيطي كه قرار مي گيرند در اثر گرد و غبار كثيف و آلوده مي شوند اما در روش هاي مدرن فضاي خشك كردن كاملا تميز بوده و فرش ها توسط دستگاه هاي مدرن خشك مي شوند.
۵) تمام ميكروب هاي موجود در فرش در شستشوي در قاليشويي از بين مي رود.

اخبار مرتبط
مقايسه قيمت انواع فرش در سال هاي ۹۹ و ۱۴۰۰
ضرورت وجود فرش در خانه بر هيچكسي پوشيده نيست و به طور حتم با مدل هاي مختلف فرش ماشيني آشنا هستيد. تنوع بالايي كه اين روزها در طرح و رنگ فرش به چشم ميخورد فرايند خريد را با سختي همراه كرده است. اما بيش از هرچيزي قيمت آن است كه موجب ترديد خانواده ها مي شود. اگر از قيمت فرش اطلاع نداشته باشيد و به فروشگاه هاي فرش سري بزنيد به معناي واقعي كلمه شوكه خواهيد شد. در اين مقاله قصد داريم قيمت فرش ماشيني را در سال هاي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با يكديگر مقايسه كرده و بدانيم خريد فرش از چه جايي به صرفه تر است.

تشريفات عروسي با قيمت مناسب

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۳:۵۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ماجراي بانوي روستايي كه در 70 سالگي نقاش شد/«ننه حسن» رفت

ماجراي بانوي روستايي كه در 70 سالگي نقاش شد/«ننه حسن» رفت

پاك كردن شراب از روي فرش

ننه حسن درباره خودش و هنرش چنين مي‌گويد: «من منور رمضاني هستم. متولد روستاي سهرورد از توابع زنجان. كنار خانواده‌ام فرش مي‌بافتم و نقوش فرش‌ها را رنگ‌آميزي مي‌كردم. شير و پلنگ و اسب مي‌كشيدم و جيران و خاتون‌ها را رنگ‌آميزي مي‌كردم. هر چيزي كه به ذهنم مي‌رسد، نقاشي مي‌كنم. از كتاب‌هاي قديمي، شمشيرها و جنگ‌ها و يا آداب و رسوم خانواده‌ها را دوست دارم نقاشي كنم.


ماجراي بانوي روستايي كه در 70 سالگي نقاش شد/«ننه حسن» رفت
خبرگزاري فارس ـ گروه تجسمي: ديروز دوشنبه سي و يكم مردادماه ۱۴۰۱ خانم «منور رمضاني» مشهور به «ننه حسن» نقاش خودآموخته درگذشت. به همين بهانه تلاش كرده‌ايم، نگاهي داشته باشيم به آثار و زندگي اين هنرمند خاص. هنرمندي كه اگرچه دير و در كهن سالي به عرصه نقاشي و هنر وارد شد اما در همان مدت كم، عمر هنري تاثيرگذار و به يادماندني‌اي را سر گذراند.

 

منور رمضاني معروف به ننه حسن متولد ۱۳۱۶ خورشيدي در سهرورد و ساكن شهرستان خدابنده شهر قيدار از توابع استان زنجان، نقاش خود آموخته ايراني است. او نقاشي را در دوران پيري و در سن ۷۰ سالگي آغاز كرد. موضوع نقاشي‌هاي او را داستان‌ها، باورها و شيوه زندگي مردم روستاهاي آذربايجان و بخش مهمي از ادبيات شفاهي پيرامون او كه در خطر فراموشي بودند، تشكيل مي‌دهد. حسن رجبي فرزند كوچك اين مادرِ نقاش كه خودش هم هنرمند است، مشوق و حامي او براي نقاشي بود.

 

او در نمايشگاهي از آثار مادرش كه در سال ۹۳ در گالري شيرين برگزار شد، درباره علاقه مادرش به هنر نقاشي گفت: «مادرم از سال ۸۷ شروع به نقاشي با خودكار كرد و جهان‌بيني خودش را روي كاغذ آورد. من وقتي علاقه و استعدادش را ديدم، متريال‌هاي ديگر را به او معرفي كردم. حالا او با مواد ديگري مانند اكريليك كار مي‌كند. سال ۷۸ من سياه‌قلم كار مي‌كردم و مادرم كنار دست من مي‌نشست و از روي كارهاي من كار مي‌كرد. كارهايش از ديد من خيلي خاص بودند پس تشويقش كردم كه بيشتر كار كند و نقاشي بكشد.

 

وي افزود: «داستان‌ها و خاطرات دوران مختلف زندگي، اسطوره‌هاي ملي و بومي و خواب‌هايي كه مادرم مي‌بيند بيشترين تاثير را در نقاشي‌هايش دارد. مادرم از هفت سالگي قالي مي‌بافت. نقش‌هايي كه آنها در قالي‌هايشان مي‌بافتند سينه به سينه منتقل شده و به او رسيده است و حالا او آن‌ها را روي بوم مي‌آورد. او براي قاليبافي خودش رنگ درست مي‌كرد و همين باعث شد مادرم در زمينه رنگ استاد باشد و دنياي آن‌ها را خوب بشناسد. كار مادرم كاملا تجربي بود. نقش‌هايي كه در قالي‌هايش به كار مي‌برد امروزه درنقاشي‌هايش ديده مي‌شود. او پس از چند سال براي خودش يك سبك خاص دارد و كاملا خلاقانه كار مي‌كند.»

 

وي به زندگي‌ پر فراز و نشيب مادرش و رابطه آن با آثار و مفاهيم نقاشي‌هاي او اشاره كرد و گفت: مادرم سرشار از تجربيات و آموخته‌هايي است كه از قديم و از گذشتگان خود به ارث برده است كه اين آموخته‌ها شامل داستان‌ها و آيين‌هاي كهن است كه اين دانسته‌هاي ذهني مادرم را مي‌توان در قالب آثار نقاشي ديد، دانسته‌هايي كه نشان‌دهنده اصالت هنري مادرم است.

 

اولين نمايشگاه ننه حسن در خانه هنرمندان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت. بعدها نمايشگاهي در لس‌آنجلس ميزبان نقاشي‌هاي او شد.

 

ننه حسن خودش هم براي نمايشگاهش در خانه هنرمندان تهران حضور داشت. افتتاحيه شلوغ بود و همه از ديدن ننه حسن و آثارش خوشحال بودند. او هم مشغول نقاشي كردن از فضاي نمايشگاه بود.

 

ننه حسن ساكن شهرستان خدابنده بود. او با كشيدن نقاشي شيوه زندگي مرسوم در حومه آذربايجان كه با گذشت زمان به فراموشي سپرده شده و بخش مهمي از ادبيات شفاهي پيرامون خود را به تصوير مي‌كشيد.

 

زندگي، طبيعت و انسان از شاخصه هاي مهم و مشترك اغلب آثار اين هنرمند است و نحوه بازنمايي تصاوير يادآور نقش‌هاي كهن و آثار تمدن‌هاي باستاني است كه گويي او اين شيوه بازنمايي را بي‌واسطه از پيشينيان خود آموخته و ميراث‌دار دانسته‌هاي آنان است.

 

ننه حسن درباره خودش و هنرش چنين مي‌گويد:
«من منور رمضاني هستم. متولد روستاي سهرورد از توابع روستاي خدابنده در زنجان. كنار خانواده‌ام فرش مي‌بافم و نقوش فرش‌ها را رنگ‌آميزي مي‌كردم. شير و پلنگ و اسب مي‌كشيدم و جيران و خاتون‌ها را رنگ‌آميزي مي‌كردم. بعد هم آن فرش‌ها را از روي نقش و نگارهايي كه كشيده بودم، مي‌بافتم و به پدر و خانواده تحويل مي‌دادم تا بفروشند. من دوست داشتم كتاب‌هاي قديم را بخوانم. يادم مي‌آيد كه برايم كسي را آورده بودند تا به من آموزش و درس بدهد. مادرم دوست نداشت من نقاشي كنم و از درس عقب بمانم.»

 

«هر چيزي كه به ذهنم مي‌رسد، نقاشي مي‌كنم. از كتاب‌هاي قديمي، شمشيرها و جنگ‌ها و يا آداب و رسوم خانواده‌ها را دوست دارم نقاشي كنم. در بچگي‌ام كتاب‌ها و قصه‌ها را برايم مي‌خواندند و آن‌ها در ذهنم مانده است. از رستم و سهراب تا مراسم عروسي و عزا همه داستان‌ها در ذهنم نقش مي‌بندد. از پنج سالگي فرش بافتم تا همين چند سال گذشته. الان هم كه سنم شده هفتاد و پنج سال راضي‌ام و گاهي هنوز هم قالي مي‌بافم و نان هم درست مي‌كنم. ما قالي مي‌بافيم و برادر شوهرم آن‌ها را مي‌فروخت تا خرج زندگي‌مان در بيايد.»

 

(ننه حسن با اشاره به تابلويي مي‌گويد)«يك بار خواب ديدم كه به مكه و براي زيارت مي‌خواهم بروم. من و پسرم در راه مكه بوديم كه يك راه سفيدرا پسرم رفت و انتهاي جاده ماه بود كه آنجا رسيد اما من از راهي رفتم كه به مكه نرسيدم و برگشتم. در همان لحظه از خواب بيدار شدم.»

 

«خدا در اين سن و سال به من ذهن داده است تا من نقاشي بكشم. من كه رفتني هستم و اين‌ها باقي مي‌ماند. من داستان‌هايي را مي‌كشم كه در ذهن‌ها باقي بماند. گاهي با نقاشي كردن تخليه روحي مي‌شوم و يا اگر خدايي نكرده عزيزي را از دست مي‌دهم، ترجيح مي‌دهم در آن شرايط نقاشي بكشم. تنها راه فرار از فشار و غم در لحظه‌هايي برايم ترسيم نقاشي است.»

تشريفات مجالس در تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۹:۲۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)