خبرهای مربوط به شستشوی فرش خبرهای مربوط به شستشوی فرش .

خبرهای مربوط به شستشوی فرش

۸۰ درصد بافندگان فرش در استان کرمانشاه بیمه هستند

۸۰ درصد بافندگان فرش در استان کرمانشاه بیمه هستند
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه، گفت: ۸۰ درصد فرشبافان کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند و از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ نفر تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.
احسان باقرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تولید فرش دستبافت در استان با 55 هزار و 840 مترمربع در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 32 هزار فرشباف در استان فعال هستند که حدود 80 درصد از این افراد بیمه شده‌اند عنوان کرد: از طریق تسهیلات مشاغل خانگی تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار بافندگان واقعی فرش در استان قرار می‌گیرد.

باقرخانی با بیان اینکه علاوه بر این از سال گذشته پیگیری‌هایی انجام شد که بتوانیم از محل بند الف تبصره 18 تسهیلاتی به بافندگان پرداخت شود گفت: این طرح مصوب شده و امید داریم بتوانیم تا پایان سال بخش دیگری از بافندگان تسهیلات قرض‌الحسنه را از این طریق دریافت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال تاکنون 500 نفر از بافندگان فرش در استان تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده‌اند.

مقالات دیگر: قالیشویی دربند

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زنجیره ارزش از پشم تا فرش در استان کامل شده است عنوان کرد: پشم‌های استان که از مرغوبیت خاصی در استان برخوردار هستند از استان خارج نمی‌شوند و واحد پشم شویی با همت بخش خصوصی ایجاد شده و بخش عمده پشم استان‌های همجوار را نیز شست و شو می‌دهند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۷:۲۱ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)