خبرهاي مربوط به شستشوي فرش خبرهاي مربوط به شستشوي فرش .

خبرهاي مربوط به شستشوي فرش

چگونه بهترين قاليشويي تهران را پيدا كنيم؟

چگونه بهترين قاليشويي تهران را پيدا كنيم؟

قاليشويي سيدخندان

برنا نيوز

افرادي كه به دنبال انتخاب بهترين قالي شويي هستند بايد چند نكته مهم و اساسي كه در اين مطلب مطرح كرده‌ايم را بدانند. با لحاظ كردن اين نكات، قادر خواهيد بود كه مطمئن‌ترين گزينه را انتخاب كنيد.


افرادي كه به دنبال انتخاب بهترين قاليشويي هستند بايد چند نكته مهم و اساسي كه در اين مطلب مطرح كرده‌ايم را بدانند. با لحاظ كردن اين نكات، قادر خواهيد بود كه مطمئن‌ترين گزينه را انتخاب كنيد.

نكات زيادي وجود دارد كه بايد در زمان انتخاب قاليشويي به آنها توجه كنيد. در اين مقاله ضمن معرفي اين نكات، توضيح مي‌دهيم كه چرا براي دريافت سرويس‌هايي مانند شستشوي فرش و مبل شويي بايد به معتبرترين و بهترين قاليشويي مراجعه كنيد. علاوه بر اين، شاخص‌هايي كه مي‌توانيد بر اساس آنها بهترين و مطمئن‌ترين انتخاب را داشته باشيد را نيز مطرح كرده‌ايم.

چرا بايد فرش هايمان را به بهترين قاليشويي بسپاريم؟
اين روزها فرش به يك كالاي گران و لوكس تبديل شده است كه تعويض زود به زود آن براي بسياري از خانواده‌ها امكان‌پذير نيست. بنابراين بايد براي مراقبت از اين كالاي ارزشمند كه به نوعي كالاي سرمايه‌اي نيز محسوب مي‌شود؛ دقت زيادي داشته باشيم. يكي از نكاتي كه اكثر كارشناسان در مورد مراقبت از قالي به آن اشاره مي‌كنند؛ اجتناب از شستشوي اين كالا در منزل و به روش‌هاي سنتي است. در روش‌هاي سنتي، اصول شستشوي فرش رعايت نمي‌شود.

yektanet.com

بنابراين احتمال آسيب‌ديدگي الياف آن به شدت بالاست. پس چاره كار چيست؟ بهترين كاري كه مي‌توانيد براي تميز كردن فرش‌هاي خانه خود انجام دهيد؛ سپردن اين كار به مراكز تخصصي است كه ما آنها را به عنوان قاليشويي مي‌شناسيم. اما آيا همه قاليشويي‌ها با كيفيت يكساني به مشتريان خود خدمات ارائه مي‌دهند. قطعا پاسخ اين سوال منفي است.

2

 

آنچه كه باعث مي‌شود يك مجموعه را به عنوان بهترين قاليشويي بشناسيم تابعي از عوامل مختلفي است كه در ادامه تشريح مي‌كنيم. اگر مركزي با اين كيفيت و با اين ويژگي‌ها پيدا كنيد؛ مي‌توانيد ريسك خراب شدن فرش‌هاي خود بر اثر شستشو را به حداقل برسانيد.

در اكثر قاليشويي‌هاي معتبر، علاوه بر شوينده‌هاي تخصصي و صنعتي، از تجهيزات و ماشين‌آلات به‌روز و پيشرفته‌اي استفاده مي‌شود كه بدون ذره‌اي آسيب مي‌توانند تمام مراحل شستشو اعم از شستن، آبگيري و خشك كردن را به صورت اتوماتيك و بدون دخالت دست انجام دهند. اين موضوع سبب مي‌شود كه فرش‌هاي شما از گزند خطاي انساني نيز در امان بمانند.

بهترين قاليشويي تهران كدام است؟
هر قاليشويي كه بتواند شاخصه‌هاي يك قاليشويي معتبر و قابل اعتماد را داشته باشد؛ جزء بهترين‌ها محسوب مي‌شود و مي‌توان به آن لقب معتبرترين قاليشويي تهران را داد. بسياري از مراكزي كه در حال حاضر در شهر بزرگ تهران فعاليت مي‌كنند و داراي شعبات مختلف در سراسر اين كلان شهر هستند؛ جزء اين گروه از قاليشويي‌ها مي‌باشند.

براي اينكه بتوانيد انتخاب درست‌تري داشته باشيد؛ بايد با ويژگي‌هاي بهترين قاليشويي كه در ادامه به آنها اشاره كرده‌ايم آشنا باشيد.

3

شاخصه‌هاي يك قاليشويي خوب چيست؟
براي اينكه يك مجموعه خدماتي مانند قاليشويي، بتواند جزء ليست بهترين‌ها قرار بگيرد؛ بايد داراي شاخصه‌هاي زير باشد:

كيفيت بالاي خدمات
خدمات كالايي است كه اين مراكز به مشتريان خود عرضه مي‌كنند. از آنجايي كه خدمات نوعي كالاي نامشهود است؛ تشخيص كيفيت آن، قبل از ارائه، عملا ممكن نيست. در واقع تا زماني كه خدماتي مانند شستشو روي فرش‌هاي شما انجام نشود؛ قادر نخواهيد بود كه كيفيت آن را تشخيص دهيد. براي اطمينان از بالا بودن درجه كيفي خدمات مركزي مانند قاليشويي، خواندن نظرات ديگر مشتريان و ميزان رضايت آنها از خدمات دريافت شده مي‌تواند به شما كمك كند.

تحويل به موقع
از آنجايي كه پيك تقاضا براي دريافت خدماتي مانند شستشوي فرش و مبل شويي در ماه‌هاي خاصي از سال مانند اسفند و شهريور به شدت افزايش پيدا مي‌كند؛ تحويل به موقع سفارشات، حتي در اين پيك‌هاي پر ترافيك، يكي از شاخصه‌هايي است كه مي‌توانيد به كمك آن يك مركز معمولي را از يك قاليشويي حرفه‌اي تشخيص دهيد. تعهد به مشتري و تحويل به موقع، نشان از مديريت صحيح مجموعه و توجه به نيازهاي مشتريان است.

متاسفانه برخي از قاليشويي‌ها، بدون توجه به پيك كاري و فقط با هدف افزايش ميزان درآمد، اقدام به پذيرش سفارشات بيش از ظرفيت كارخانه خود مي‌كنند. نتيجه اين سوء مديريت نيز چيزي به جز نارضايتي مشتريان از تحويل دير هنگام سفارشات نيست.

تعرفه‌هاي منصفانه
تعرفه رسمي انواع خدمات قاليشويي‌ها هر ساله توسط اتحاديه قاليشويان تهران اعلام مي‌شود. از آنجايي كه هر كدام از سرويس‌هاي اين مراكز قابل ارائه با درجات كيفي متفاوت است؛ براي هر زير مجموعه نيز يك تعرفه استاندارد تعريف مي‌شود. به عنوان مثال تعرفه هر مترمربع اعلاء‌شويي متفاوت از تعرفه شستشوي هر مترمربع فرش به صورت عادي است.

با اين وجود مشاهده شده كه برخي از قاليشويي‌ها، با اضافه كردن برخي از خدماتي كه در ليست سرويس‌هاي اتحاديه نيست؛ سعي در اغوا كردن مشتريان دارند. بنابراين اگر پيشنهاد غير عادي از سوي قاليشويي به شما ارائه شد كه تعرفه نامتعارفي داشت؛ حتما به اين موضوع شك كنيد و در مورد خدمتي كه به شما پيشنهاد شده است؛ از مراجع معتبر پرس و جو كنيد.

4

اعتبار و تجربه
اعتبار تابعي از تجربه است. البته به غير ميزان تجربه، داشتن مجوز فعاليت نيز نكته بسيار مهمي است كه بايد در زمان انتخاب بهترين قاليشويي به آن توجه كنيد. در حال حاضر بسياري از مجموعه‌ها، در حال فعاليت به صورت غيرقانوني بوده و جواز كسب معتبر ندارند.

پس اگر مي‌خواهيد يك مجموعه حرفه‌اي را انتخاب كنيد؛ حتما به دنبال قاليشويي‌هاي مجوزدار بگرديد و از بين آنها، با توجه به نظرات مشتريان، گزينه‌اي را انتخاب كنيد كه بيشترين ميزان رضايت مشتريان در سابقه آن وجود دارد.

تنوع خدمات
يك قاليشويي خوب و حرفه‌اي علاوه بر شستشوي فرش و خدمات معمول ديگر مانند مبل شويي كه در بسياري از مراكز مي‌توانيد به آنها دسترسي داشته باشيد؛ بايد ظرفيت ارائه سرويس‌هاي متنوع ديگر را نيز داشته باشد. به عنوان مثال خدمتي مانند ترميم، يكي از خدمات حرفه‌اي است كه حتما بايد توسط يك استادكار ماهر انجام شود. تا كنون هيچ دستگاهي اختراع نشده كه بتواند مانند يك نيروي فني و متخصص، كار تعمير فرش دستباف را انجام دهد.

بنابراين اولويت بعدي شما در انتخاب بهترين قاليشويي توجه به تنوع خدماتي است كه به مشتريان خود عرضه مي‌كند. اين تنوع مي‌تواند پاسخگوي تمام نيازهاي مشتريان بوده و از سردرگمي آنها براي دريافت خدمات از مراكز جداگانه جلوگيري كند.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۶:۱۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)