خبرهاي مربوط به شستشوي فرش خبرهاي مربوط به شستشوي فرش .

خبرهاي مربوط به شستشوي فرش

انتقام عجيب كارگر قاليشويي از صاحب كارش پس از اخراج

انتقام عجيب كارگر قاليشويي از صاحب كارش پس از اخراج

قاليشويي در خواجه عبدالله

 


حوادث ركنا: پشت پرده سرقت فرش‌هاي نفيس توسط كاركنان يك شركت قالي شويي، كارمند اخراجي اين شركت بود كه براي انتقامجويي نقشه سرقت كشيده بود.


انتقام عجيب كارگر قاليشويي از صاحب كارش پس از اخراج
علي بابا
به گزارش ركنا، اواخر سال گذشته شكايت‌هاي متعددي به پليس پايتخت گزارش شد كه نشان مي‌داد مردي به بهانه شست و شوي قالي، دست به سرقت مي‌زند. يكي از مالباخته‌ها گفت: من سال‌ها بود كه فرش هايم را به يك قاليشويي معتبر مي‌دادم و آخرين بار شب عيد هم تصميم گرفتم فرش‌هاي دستباف را براي شست و شو به قاليشويي بدهم.

 


يكي از كاركنان آنها مردي بود به نام مجيد. او را سال‌ها بود كه مي‌شناختم و به همين دليل با او تماس گرفتم و وي فورا به خانه‌ام آمد. مجيد بعد از بردن فرش‌ها غيبش زد و هرچه به او زنگ زدم جواب نداد. با قاليشويي كه تماس گرفتم متوجه شدم كه مجيد مدتي قبل از آنجا اخراج شده و فرش‌هاي من اصلا در قاليشويي نيست.

 

با افزايش شكايت‌هاي مشابه، تحقيقات در اين‌باره آغاز و مأموران موفق شدند مجيد را شناسايي و دستگير كنند. او در بازجويي‌ها به سرقت سريالي اعتراف كرد و گفت: 8سال بود كه در قاليشويي كار مي‌كردم و هيچ مشكلي نداشتم.

 


با دلسوزي كار مي‌كردم اما قبل از عيد كارفرمايم بي‌دليل با من سرناسازگاري گذاشت. وي ادامه داد: حدود 8ميليون تومان از او طلب داشتم اما وي مرا اخراج كرد. من هم براي انتقامجويي فرش‌هاي مشتريان ثابت قاليشويي را كه با من تماس مي‌گرفتند سرقت مي‌كردم و در سايت‌هاي خريد و فروش كالا مي‌فروختم تا اينكه دستگير شدم. پس از اعترافات متهم پرونده وي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۴:۳۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بهترين راهكار و محلول جادويي براي تميز كردن انواع لكه فرش بدون نياز به قاليشويي

بهترين راهكار و محلول جادويي براي تميز كردن انواع لكه فرش بدون نياز به قاليشويي
تميز كردن انواع لكه فرش
پاك كردن شراب از روي فرش

اول فارس

معمولاً در ليست كارهاي خانه از بين بردن انواع لكه روي فرش و تميز كردن فرش جايگاه ويژه‌اي دارد. ريختن چاي، غذا، آب ميوه به خصوص آب هويج، خون، ژله، جوهر، لكه‌هاي زرد شده و هر چيز ديگري روي فرش مي‌تواند لكه‌هايي زشت و زننده در آن ايجاد كند.


در اين گزارش سرويس سبك زندگي مي‌‌توانيد روش‌هايي مؤثر براي تميز كردن و پاك كردن انواع فرش و از بين بردن انواع لكه‌ها از روي فرش را در اول فارس بخوانيد.

در انتهاي مقاله به سوالات متداول در مورد بهترين محلول‌ها براي تميز كردن انواع لكه فرش پاسخ خواهيم داد.

چطور از شر لكه‌هاي روي فرش خلاص شويم؟
چطور از شر لكه‌هاي روي فرش خلاص شويم؟

لكه‌هاي روي فرش معمولاً به دلايل مختلفي ايجاد مي‌شوند. راه رفتن با كفش كثيف روي فرش‌ها، ريختن مواد غذايي و مايعات رنگي روي فرش و بازيگوشي كودك و يا حيوان خانگي‌تان روي فرش مي‌تواند تنها بخشي از دلايل كثيف شدن فرش باشد. ممكن است تا به حال روش‌هاي مختلفي را براي از بين بردن لكه فرش استفاده كرده باشيد و يا حتي اقدام به شستن فرش در خانه كرده باشيد.

اما بايد بدانيد براي تميز كردن هر لكه فرش بايد از روش مناسب با آن ماده استفاده كنيد. بهتر است قبل از اينكه از تميز كننده‌هاي شيميايي براي از بين بردن لكه فرش استفاده كنيد، يك پارچه سفيد و مرطوب برداريد و سعي كنيد با كمك آن لكه را از روي فرش برداريد. آشنا بودن به نكات مهم در خانه تكاني عيد و روش‌هاي تميز كردن لكه‌هاي فرش مي‌تواند به شما كمك كند تا راحت‌تر از شر لكه‌ها راحت شويد.

بهترين راهكار براي از بين بردن لكه لباس و پارچه يا فرش اين است كه ابتدا ببينيد اين لكه با چه ماده‌اي ايجاد شده و فرش شما چه جنسي دارد. تميز كردن فرش با بخارشو هميشه راه حل مناسبي نيست و گاهي اوقات بهتر است ابتدا از يك ماده تميز كننده مناسب براي تميز كردن لكه فرش استفاده كنيد. در ادامه مي‌توانيد با مراحل كلي از بين بردن لكه فرش آشنا شويد.

۱- از بين بردن ماده رنگي از روي فرش
اولين مرحله براي تميز كردن و از بين بردن ماده رنگي روي فرش اين است كه در همان لحظه و بدون معطلي، به وسيله يك قاشق يا چاقوي تير مواد رنگي را از روي فرش برداريد. زماني كه به موقع براي تميز كردن لكه‌هاي فرش اقدام كنيد، اين لكه‌ها راحت‌تر و زودتر از بين مي‌روند.

بعد از برداشتن مواد رنگي از روي فرش، يك پارچه سفيد و تميز كه رطوبت را به خوبي جذب مي‌كند روي محل لكه قرار دهيد. اين كار موجب مي‌شود لكه در ساير بخش‌هاي فرش پخش نشود. هيچ‌گاه براي تميز كردن لكه فرش آن را مالش ندهيد. اين كار موجب آسيب دائمي به الياف فرش و پخش شدن رنگ آن مي‌شود.

۲- لكه فرش را تميز كنيد
تميز كردن لكه فرش

بعد از اينكه مرحله اول به اتمام رسيد، حال بايد به وسيله يك تميز كننده متناسب با نوع لكه اقدام به تميز كردن فرش كنيد. يكي از بهترين تميز كننده‌هاي طبيعي براي پاك كردن لكه فرش، سركه سفيد است. براي اين كار مي‌توانيد ۱ قاشق چاي‌خوري مايع ظرفشويي را با يك چهارم ليوان آب گرم و ۱/۴ قاشق چاي‌خوري سركه سفيد تركيب كنيد.

مواد را داخل يك شيشه اسپري بريزيد و روي پارچه اسپري كنيد. سپس با نوك پارچه محل لكه را آرام تميز كنيد. توجه داشته باشيد كه محل لكه را بيش از حد خيس نكنيد و نسابيد. اجازه دهيد مواد ۱۰ دقيقه روي لكه قرار بگيرد. بهتر است قبل از امتحان كردن هر ماده تميز كننده‌اي ابتدا آن را روي يك نقطه كوچك از فرش امتحان كنيد و مطمئن شويد كه رنگ فرش پخش نمي‌شود و ماده به بافت فرش شما آسيب وارد نمي‌كند.

۳- از شر لكه رنگي روي فرش راحت شويد
پس از تميز كردن فرش با ماده تميز كننده، حال يك پارچه تميز، سفيد و جاذب را كمي مرطوب كنيد و به آرامي روي محلي كه به تميز كننده آغشته شده بكشيد. بهتر است براي مرطوب كردن پارچه از آب سرد استفاده كنيد و آن را كامل فشار دهيد و بعد از آن براي تميز كردن لكه فرش استفاده كنيد. در نهايت يك دستمال كاغذي روي محل لكه قرار دهيد تا آب اضافي را به خود جذب كند و تا خشك شدن كامل فرش روي آن بخش قدم نزنيد.

از بين بردن انواع لكه از روي فرش
از بين بردن انواع لكه از روي فرش

اولين قدم براي خانه تكاني فوري و ترفند هاي خانه تكاني اين است كه با روش‌هاي از بين بردن انواع لكه‌ها به خوبي آشنايي داشته باشيد. اگر بدانيد هر لكه با چه حلالي راحت‌تر تميز مي‌شود، به سادگي مي‌توانيد فرش‌هايتان درست مثل روز اول تميز و بدون لكه كنيد.

از بين بردن لكه آب ميوه از روي فرش
بهترين روش براي از بين بردن لكه انواع آب ميوه مثل آب هويج از روي فرش، اسپري كردن مقداري نوشابه «سون آپ» روي محل لكه است. مقداري نوشابه بدون رنگ روي محل لكه آبميوه روي فرش اسپري كنيد و با كمك يك پارچه ميكروفيبر لكه را تميز كنيد.

از بين بردن لكه شكلات از روي فرش
از بين بردن لكه شكلات از روي فرش

براي تميز كردن لكه شكلات از روي فرش ابتدا باقي‌ مانده شكلات را به كمك نوك چاقو از روي فرش برداريد. سپس يك يخ داخل كيسه پلاستيكي بيندازيد و آن را روي محل لكه قرار دهيد. بعد از سفت شدن شكلات آن را با چاقو از روي فرش جدا كنيد. بعد از برداشتن شكلات بايد ۱/۴ قاشق چايخوري مايع ظرفشويي را با يك فنجان آب گرم تركيب كنيد.

سپس با استفاده از يك پارچه تميز اين محلول را روي محل لكه بزنيد. ۵ دقيقه صبر كنيد و بعد آن را با پارچه تميز مرطوب تميز كنيد تا لكه روي فرش از بين برود.

از بين بردن لكه شمع از روي فرش
از بين بردن لكه شمع از روي فرش

راي از بين بردن لكه شمع از روي فرش بايد يك كيسه يخ روي محل لكه قرار دهيد. سپس با استفاده از چاقو شمع را خرد كنيد و سپس به آرامي خرده‌هاي شمع را با جارو برقي تميز كنيد. در انتها لكه شمع را به وسيله پارچه و آب گرم تميز كنيد و خوب خشك كنيد.

از بين بردن لكه چاي يا قهوه از روي فرش ماشيني و دستباف
از بين بردن لكه چاي يا قهوه از روي فرش ماشيني و دستباف

براي تميز كردن لكه چاي و قهوه و نسكافه از روي فرش ماشيني و دستباف به خصوص فرش روشن و كرم رنگ مي‌توانيد از تركيب ۲ قاشق غذاخوري هيدروژن پراكسيد و ۱ قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي استفاده كنيد. اين تركيب را با نوك انگشت به محل لكه بماليد و چند ثانيه صبر كنيد. سپس با يك پارچه مرطوب محل لكه را تميز كنيد.

از بين بردن لكه فرش با ماست نيز يك روش مؤثر ديگر براي از بين بردن لكه چاي و قهوه از روي فرش است.

تميز كردن لكه خاك و گل از روي فرش
براي تميز كردن لكه گل از روي فرش ابتدا بايد كمي صبر كنيد تا گل كاملاً خشك شود. سپس آن را با چاقو خراش دهيد و جاروبرقي بزنيد. سپس با استفاده از تركيب هيدروژن پراكسيد و مايع ظرفشويي محل لكه را تميز كنيد.

تميز كردن لكه خون از روي فرش
تميز كردن لكه خون از روي فرش

براي تميز كردن لكه خون از روي فرش مي‌توانيد از آب سرد يا نوشابه بدون رنگ استفاده كنيد. براي اين كار پارچه را به آب سرد يا نوشابه آغشته كنيد و روي محل لكه بكشيد.

از بين بردن لكه آدامس از روي فرش
براي از بين بردن لكه آدامس از روي فرش ابتدا يك كيسه يخ روي محل لكه قرار دهيد. سپس آدامس سفت شده را با كمك چاقو از روي فرش برداريد و در نهايت با استفاده از يك مايع لكه بر فرش طبيعي مثل تركيب سركه و آب و مايع ظرفشويي، لكه را برطرف كنيد.

از بين بردن لكه چربي از روي فرش
از بين بردن لكه چربي از روي فرش

استفاده از تميز كننده جوش شيرين به عنوان لكه بر فرش و از بين بردن لكه‌هاي روي آن بسيار رايج است. براي اين كار بايد جوش شيرين را روي محل لكه بپاشيد و ۶ ساعت صبر كنيد و سپس جارو بكشيد. در مرحله بعد براي از بين بردن لكه زرد روي فرش بايد يك پارچه آغشته به الكل را روي محل لكه بكشيد و آن را تميز كنيد.

تميز كردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش
تميز كردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش

اگر چسب قطره‌اي روي فرش شما ريخته و نگران از بين بردن لكه آن هستيد، در اين بخش راهكار مؤثري به شما ارائه مي‌دهيم. اولين راه حل براي پاك كردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش استفاده از اتو بخار است.

براي اين كار بايد يك پارچه سفيد و تميز روي محل لكه قرار دهيد. سپس اتو بخار را روي محل لكه قرار دهيد تا بخار آن به محل لكه برخورد كنيد. بخار داغ موجب مي‌شود تا چسب نرم شود و به پارچه بچسبد.

راه حل بعدي براي از بين بردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش استفاده از چند قطره «استون» است. براي اين كار بايد مقداري استون روي محل لكه بريزيد و سپس به آرامي آن را تميز كنيد. معمولاً استفاده از سركه يا مقداري آمونياك نيز براي از بين بردن لكه چسب مؤثر است.

سوالات متداول
بهترين روش براي از بين بردن لكه آب ميوه از روي فرش چيست؟
براي از بين بردن لكه انواع آب ميوه مثل آب هويج مي‌توانيد مقداري نوشابه «سون آپ» روي محل لكه اسپري كنيد و با كمك يك پارچه ميكروفيبر لكه را تميز كنيد.

چطور لكه شكلات را از روي فرش برطرف كنيم؟
براي تميز كردن لكه شكلات ابتدا باقي‌ مانده شكلات را به كمك نوك چاقو از روي فرش برداريد. بعد از برداشتن شكلات بايد ۱/۴ قاشق چاي‌خوري مايع ظرفشويي را با يك فنجان آب گرم تركيب كنيد و محلول را روي محل لكه بزنيد و بعد از ۵ دقيقه محل را پاك كنيد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۹:۴۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

قاليشويي و مبل شويي آنلاين در پلتفرم بشور

قاليشويي و مبل شويي آنلاين در پلتفرم بشور

قاليشويي خواجه عبدالله

ايلنا نيوز

يكي از دغدغه هاي هر خانه، پيدا كردن يك قاليشويي با كيفيت و معتبر است. خانم‌هاي خانه، با وجود سليقه متفاوتشان، براي وسايل منزل خود اهميت ويژه‌اي قائلند. يكي از اين وسايل كه تميزي و پاكيزگي آن براي اهالي منزل بسيار مهم است قالي و فرش است. در گذشته كه هر خانه از حيات بزرگ و ايوان وسيع بهره‌مند بود شستشوي قالي توسط اهالي منزل انجام مي‌شد. اما اكنون با گسترش آپارتمان نشيني و توسعه فرهنگ، به هزار و يك دليل، نياز به خدمات قاليشويي افزايش يافته است. كمبود منابع آبي، تخصصي بودن شستشوي قالي، خدمات متنوع قاليشويي‌ها و ... از دلايل توسعه كسب و كار قاليشويي‌ها است.

خدمات متنوع

امروزه خدمات متنوع و تخصصي قاليشويي‌ها مانند داركشي فرش، رفوگري، لكه‌گيري، خشكشويي، ريشه‌دوزي و ... به افزايش عمر و ماندگاري فرش شما كمك بسزايي مي‌كند. اگر دوست داريد هر موقع كه مهمان‌ها به خانه شما مي‌آيند از زيبايي و تميزي فرش شما، شگفت زده شوند با ما همراه شويد تا خدمات قاليشويي را به شما معرفي كنيم. اين گونه بهتر و آگاهانه‌تر مي‌توانيد از اين خدمات بهره ببريد.

تكنولوژي در قاليشويي
فرش، هنر باستان ايران زمين، در خانه اكثر ايرانيان يافت مي‌شود. قاليشويي ، با خدمات متنوع ارائه شده براي ماندگاري فرش و قالي‌، در سال‌هاي اخير مورد استقبال همگان قرار گرفته است. به طور ميانگين، عمر فرش حدود 10 سال محاسبه مي‌شود. اما در صورت نگه‌داري صحيح، مراقبت و تعمير به موقع آن، به مدت 30 سال و بيشتر نيز قابل استفاده است.

در كارگاه‌ها و مراكز قاليشويي مدرن و آنلاين، استفاده از دستگاه‌هاي مخصوص شستشوي فرش با مواد شوينده خاص متداول است. بهره‌گيري از روش‌هاي قديمي شستن فرش، احتمال آسيب به تار و پود آن را افزايش مي‌دهد. و بر رنگ فرش نيز تاثيرگذار است. اما با پيشرفت تكنولوژي، براي هر فرش، اعم از ابريشمي، دستباف، ماشيني، تابلو فرش، فرش نفيس و ... شيوه‌هاي خاص شستشو مشخص شده است.

خدماتي كه امروزه قاليشويي‌هاي سراسر كشور علي الخصوص قاليشويي آنلاين به مشتريان ارائه مي‌دهد بسيار متنوع و جالب توجه است. ما در ادامه به معرفي برخي از اين خدمات مهم خواهيم پرداخت. با اطلاع از خدمات قاليشويي آنلاين، به راحتي مي‌توانيد از نياز فرش خود مطلع شويد و آن را به قاليشويي استاندارد ارجاع دهيد.

2

داركشي فرش، تخصصي مهم
به دلايل مختلف، فرش‌هاي دستباف، پس از مدتي ساختار محكم خود را از دست مي‌دهند. اگر از فرش دستباف به خوبي مراقبت نشود و يا مورد استفاده مكرر قرار گيرد پس از گذشت سال‌ها، اين فرش دچار كجي، فرورفتگي، برآمدگي و سستي مي‌شود. قاليشويي مي‌تواند با داركشي فرش ، اين مشكلات را حل كند. هر چند داركشي فرش در قاليشويي مخصوص كجي‌ها و سستي‌هاي كوچك و قابل ترميم فرش است. اگر با فرش داركشي شده با بي‌احتياطي رفتار شود پس از چند سال، فرش مجدد دچار كجي مي‌شود.

اصطلاح كجي فرش زماني گفته مي‌شود كه خطوط راست و منظم فرش كه لبه‌ها و حاشيه‌هاي فرش را تشكيل مي‌دهند به مرور زمان نامنظم شده و ساختار صاف خود را از دست مي‌دهند. بدين گونه، لبه‌هاي فرش حالت قوسي شكل، فرورفته يا برآمده خواهند داشت.

نبود دقت كافي حين بافتن فرش، ايراد در دستگاه قالي بافي، ناصافي يا شيبدار بودن محل دستگاه، نداشتن دقت لازم حين چله‌كشي، استفاده از مواد نامرغوب، شانه‌ زدن به صورت ناهماهنگ و ... از دلايل متعدد ايجاد كجي فرش در طول زمان است.

3

انواع داركشي

از انواع روش‌هاي داركشي كه در قاليشويي به صورت نيمه صنعتي و سنتي انجام مي‌شود مي‌توان 3 روش زير را نام برد:

داركشي پرسي: در همه انواع داركشي، دو پارامتر كشيدگي و نگه‌داري فرش بايد توسط دستگاه يا وسيله‌اي خاص فراهم شود. در داركشي پرسي، از دستگاه فلزي با پايه‌هاي قابل تنظيم به منظور موازي كردن فرش استفاده مي‌شود. در داركشي پرسي، فرش به صورت عمودي قرار مي‌گيرد و فرد داركش، به راحتي توسط پايه‌هاي قابل تنظيم، ارتفاع فرش را متناسب با قد خود تنظيم مي‌كند. تا به راحتي داركشي با كمترين خستگي انجام شود.
داركشي لولايي: دستگاه داركشي لولايي داراي الوارهايي است كه در كنار هم قرار گرفته‌اند. گروه اول اين الوارها ثابت و دسته دوم متحرك است و حول يك صفحه ثابت به كمك لولاهاي فلزي مي‌چرخد.
داركشي قلاب‌كشي: در اين نوع داركشي پس از مشخص شدن ميزان كجي فرش، سرچله‌هاي آن را به صورت دسته دسته جدا مي‌كنند. سپس طي دو روش، داركشي انجام مي‌شود. در روش اول دسته‌هاي زوج و فرد را با ارتفاع مساوي و يكسان گره مي‌زنند. سپس ميلگردي فلزي به نام سيخو را از بين اين دسته‌ها عبور مي‌دهند. در روش دوم، دسته‌ها را يكي در ميان روي خواب فرش برمي‌گردانند و سيخو را از بين آن‌ها عبور مي‌دهند. آنگاه اين دسته‌ها را روي سيخو پشت سر هم گره مي‌زنند.
داركشي، عملي بسيار تخصصي است. پيش از تحويل دادن فرش به يك قاليشويي، از تخصص افراد آن مطمئن شويد. در صورت انجام داركشي فرش توسط يك فرد نابلد، نه تنها مشكل فرش شما حل نمي‌شود بلكه به آن افزوده مي‌شود. داركشي با توجه به نوع نخ، جنس و كيفيت آن انجام مي‌شود. ميزان كشش و فشار وارد بر فرش بايد به ميزان معيني اعمال شود تا تار و پود فرش آسيب نبينند. با همه اين اوصاف، يافتن يك قاليشويي معتبر با افراد مجرب و متخصص از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

اطلاعيه :

آيا به دنبال قاليشويي هاي محل زندگي خود ميگرديد , جستجو كافيست...

پلتفرم آنلاين بشور تنها راه حل اين ماجراست , با ورود به سايت يا اپليكيشن بشور با انتخاب استان , شهر و محله زندگي خود تمامي قاليشويي هاي اطراف را به همراه اطلاعات تماس مشاهده نماييد...

رفوگري فرش
مرمت فرش يا رفوگري از ديرباز براي حفظ فرش‌هاي ايراني انجام مي‌شد. فرش و قالي دستباف از نظر معنوي و هنري از ارزش بسياري برخوردار است. بنابراين حفظ و مرمت آن نيز يك هنر ويژه به حساب مي‌آيد. هنري كه متخصص آن در ترميم و تعمير فرش بسيار دقيق و ظريف عمل مي‌كند. فرش‌هاي دستباف ايراني با گذشت زمان، ارزش بيشتري پيدا مي‌كنند. اگر فرشي از اجدادتان به شما به ارث رسيده باشد حتما برايتان مهم است كه سالم، تميز و پاكيزه بماند. بنابراين رفوگري فرش، هنري ديرينه است كه امروزه قاليشويي، اين خدمت ارزشمند را به شما ارائه مي‌دهد. با رفو، فرش شما عمر بيشتري خواهد داشت.

رفوگري فرش به فرايند ترميم آن در حالت كجي، سوختگي، پارگي، آسيب‌ديدگي و پوسيدگي فرش انجام مي‌شود. از وسايل مورد نياز براي مرمت فرش مي‌توان به نخ، سوزن، موم، انبردست، چاقوي بافت، درفش، انگشتانه و كلاف‌هاي هم‌جنس و همرنگ فرش اشاره كرد. پس از شستن فرش، به مرمت آن اقدام مي‌كنند. گره‌هاي آسيب‌ديده به كمك نخ و سوزن جدا مي‌شوند و گره‌هايي جديد جايگزين مي‌گردند. در صورت بروز آسيب‌ديدگي در حجم گسترده، فرش را در قاب چوبي قرار مي‌دهند تا گره‌زني و تاركشي فرش به راحتي انجام شود. در اين حالت، چروك و تاب‌خوردگي فرش نيز قابل ترميم است.

در رفوگري، هر نوع آسيب اعم از فرسودگي، بيدزدگي، دررفتگي، رنگ پريدگي و سوختگي به شيوه‌اي مخصوص، ترميم مي‌شود و تخصص خاص خود را مي‌طلبد. بنابراين با توجه به نوع آسيب فرش، هزينه و زمان انجام ترميم متغير است.

 

لكه گيري فرش
در طول استفاده از فرش، قالي و موكت احتمال ايجاد لكه بر روي آن‌ها زياد است. مخصوصا در منازلي كه كودكان در حال بازي و شيطنت هستند احتمال ايجاد لكه بر روي فرش بيشتر مي‌شود. دانستن نوع لكه در لكه‌گيري فرش اهميت بسيار دارد. هر لكه، حلال مخصوص به خود را دارد. هنگامي كه جوهر، چاي، قهوه، مواد شيميايي و ... روي فرش مي‌ريزد در كوتاه ترين زمان سعي كنيد با محلول آب ولرم و شامپو فرش آن لكه را جمع كنيد. تا به نقاط ديگر فرش و پرزهاي آن نفوذ نكند. سپس با يك قاليشويي آنلاين معتبر تماس بگيريد و براي رفع آن لكه راهنمايي بگيريد.

پيش از شستن فرش در قاليشويي، بايد نسبت به لكه گيري آن اقدام كرد. قبل از تحويل فرش به قاليشويي، كارشناسان را از نوع لكه فرش آگاه كنيد تا كار لكه گيري سريع‌تر پيش رود. سپس متخصص قاليشويي با توجه به نوع لكه و جنس نخ‌هاي فرش، حلال مخصوص را انتخاب مي‌كند. انتخاب حلال خيلي مهم است. اين حلال بايد توانايي رفع كامل لكه را داشته باشد. و از طرفي به رنگ و نخ‌هاي فرش آسيب نزند.

ريشه دوزي فرش
استحكام اشياء، به قدرت ريشه آن‌ها بستگي دارد. فرش نيز ريشه دارد و استحكام و زيبايي خود را به آن مديون است. ريشه از اجزاي مهم فرش است. هر گونه آسيب به آن موجب از هم گسيختگي تار و پود فرش به مرور زمان مي‌شود. به قسمت انتهايي فرش كه به صورت نخ‌هاي كنار هم قرار گرفته شده مشاهده مي‌شود ريشه مي‌گويند. از انواع ريشه فرش مي‌توان زنجيري، توري، گره‌دار، ساده و ... را نام برد. معمولا ريشه‌ فرش به رنگ كرم كمرنگ يا سفيد ديده مي‌شود. با گذشت زمان، ريشه فرش دچار پوسيدگي مي‌شود.

4

در قاليشويي طي فرايند ريشه‌دوزي، ريشه‌هاي خراب و پوسيده، حذف مي‌شوند و ريشه‌هاي جديد جايگزين مي‌گردند. با اين كار از آسيب‌هاي بعدي فرش جلوگيري مي‌شود. و به حفظ و ماندگاري فرش كمك مي‌كند. تعمير ريشه به شيوه‌هاي مغزي، بطلمه و متصل، كه از انواع ريشه‌دوزي فرش هستند، انجام مي‌شود. از آنجا كه ترميم و مرمت ريشه فرش به تخصص نياز دارد حتما پيش از مراجعه به قاليشويي از اعتبار و تخصص كاركنان آن مطلع شويد. آسيب به ريشه فرش از جمله مواردي است كه در صورت بروز بايد به سرعت رفع و ترميم شود.

مبل شويي حرفه اي

تميزي و نظافت مبلمان براي خانم‌هاي خانه از اهميت بالايي برخوردار است. اين حساسيت، زماني كه مبلمان به رنگ روشن و سفيد است دو چندان مي‌شود. در گذشته از شامپو فرش براي تميزي مبل استفاده مي‌شد. اما اكنون، مبل‌شويي توسط دستگاه‌هاي مكانيزه، و مواد مخصوص شستشوي مبل انجام مي‌شود. اين شستشو بدون اين‌كه فوم و اسكلت چوبي مبل خيس شود انجام مي‌گيرد.

مبل‌شويي به دلايل مختلف انجام مي‌شود. ريختن چاي بر روي مبل، خودكار كشي، ريختن جوهر بر روي مبل، كثيفي ناشي از گرد و غبار، كثيفي ناشي از گذشت زمان و ... از دلايل نياز به مبل‌شويي است. معمولا مبل‌شويي از طرف قاليشويي، در منزل انجام مي‌شود. و مبل شما يك ساعت پس از شستشو قابل استفاده است. براي معرفي انواع روش‌ها و شيوه‌هاي مبل‌شويي در محل ادامه مطلب را از دست ندهيد.

به كمك مبل شويي در منزل، مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان و با بالاترين كيفيت مبل‌هاي خود را تحويل بگيريد.

انواع روش‌ها

مبل‌شويي با بخارشوي تمام اتوماتيك: به منظور شستشوي مبل‌ با پارچه‌هاي گران قيمت و عتيقه، از اين روش استفاده مي‌شود. اين دستگاه داراي 3 موتور قوي است و به سرعت مبل را خشك مي‌كند.
مبل‌شويي با دريل: استفاده از دريل به همراه فرچه‌اي كه به سر آن متصل است به عنوان اولين و ساده‌ترين ابزار مبل‌شويي محسوب مي‌شود. هر لكه و جرمي توسط اين روش رفع مي‌شود.
مبل‌شويي با استفاده از مواد نانو: اين روش تازه و نوين، باعث تميزي بيشتر مبل و ماندگاري بالاي اين تميزي مي‌شود. به همين دليل مورد توجه بسياري از مراكز نظافت و مبل‌شويي قرار گرفته است.
خشكشويي فرش
از ديگر خدمات مهم يك قاليشويي، خشكشويي فرش است. چنانچه فرش شما، لكه و كثيفي زيادي ندارد مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد. مزاياي خشكشويي فرش، ارزان بودن، زمان كوتاه خشك شدن و انجام كار در محل است. به دليل بخارشويي و عدم استفاده از آب، احتمال آسيب به كف زمين و ايجاد قارچ و كپك از بين مي‌رود. هم‌چنين خشكشويي روشي براي نظافت فرش‌هاي ظريف، حساس و بدون رنگ ثابت است.

 

اهميت انتخاب قاليشويي

با توجه به اهميت فرش به عنوان يك ميراث باستاني و هنر ايراني، مرمت، نظافت و رسيدگي به آن جايگاه ويژه‌اي دارد. تا اينجا مهم‌ترين خدمات قاليشويي را ذكر كرديم. همانطور كه ملاحظه كرديد اين خدمات جزء عملكردهاي تخصصي و هنرهاي ظريف محسوب مي‌شوند. به هر دليل، اگر مرمت و ترميم فرش به سرعت و درستي انجام نشود و با شستشوي نادرست به الياف آن لطمه وارد شود از زيبايي و ارزش فرش كاسته مي‌شود. بنابراين قبل از هر اقدامي، ابتدا از اصالت و اعتبار قاليشويي منتخب خود، مطمئن شويد. براي اين منظور مي‌توانيد اسم قاليشويي را در ليست ارائه شده توسط اتحاديه قاليشويان جستجو كنيد. انتخاب قاليشويي با كيفيت و استاندارد براي حفظ كيفيت، ارزش و زيبايي فرش اهميت بسيار دارد. پس از يافتن يك قاليشويي استاندارد و معتبر، بدون هيچ نگراني، فرش‌، موكت و مبل‌هاي خود را به او بسپاريد تا متخصصان با بهترين كيفيت، خدمات قاليشويي را به شما ارائه دهند.

خريدار فرش

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۶:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

گراني ماكاروني، آرد، لبنيات و گوشت مرغ و جا ماندن قيمت قاليشويي مشهد در سال ۱۴۰۱

گراني ماكاروني، آرد، لبنيات و گوشت مرغ و جا ماندن قيمت قاليشويي مشهد در سال ۱۴۰۱

قاليشويي در رسالت

ايران پرس

گراني ماكاروني، آرد، لبنيات و گوشت مرغ و جا ماندن قيمت قاليشويي مشهد در سال ۱۴۰۱
باتوجه به اينكه بسياري از اقلام ضروري مردم، از قبيل شير، نان، مواد پروتئيني و گوشت مرغ گراني آزار دهنده اي را تجربه مي‌كند بر طبق عادات همه انتظار اين را دارند تا اين موج گراني ها به بقيه كالاها و خدمات سرايت كند.

خوشبختانه تا اين تاريخ كه اول خرداد ماه ۱۴۰۱ مي‌باشد قيمت قاليشويي مشهد ۱۴۰۱ هنوز دستخوش تغييري نشده و مشابه قيمت قاليشويي ۱۴۰۰ مي باشد.


فرصت مغتنمي است تا از خدمات قاليشويي مشهد استفاده كنيد.

نرخ جديد قاليشويي مشهد براساس نرخ تعيين شده توسط اتحاديه قاليشويي مشهد مي باشد كه شامل نرخ شستشوي انواع فرش موكت و مبلمان به صورت مصوب اعلام مي گردد.

هر سال با توجه به افزايش نرخ تورم عمومي قيمت ها، نرخ انواع كالاها و خدمات افزايش مي يابند.

معمولا مردم به دنبال بهترين قاليشويي و ارزان ترين قاليشويي در محدوده زندگي خود مي باشند.

اتحاديه قاليشويي مشهد هر سال با توجه به افزايش هزينه هاي كارخانه هاي قاليشويي مشهد قيمت مصوب را افزايش مي دهد اين هزينه شامل نيروي كار، مواد شيميايي، مواد شوينده و لكه بر، قيمت دستگاه‌هاي قاليشويي، هزينه تعميرات دستگاه‌هاي قاليشويي و هزينه حمل و نقل مي باشد.


نكاتي كه در هنگام استفاده از قاليشويي بايد در نظر گرفته شود
قالي شويي موظف است در هنگام تحويل قالي از مشتري فاكتور صادر كند در اين رسيد تمامي قيمت هاي قاليشويي به صورت واضح در اختيار مشتري قرار بگيرد.

معمولا هزينه سرويس حمل و نقل فرش برعهده قاليشويي مي باشد ولي حمل و نقل در طبقات بسته به تعداد طبقات و تعداد فرش به صورت دستمزد (انعام) به كارگرها پرداخت مي شود.

قاليشويي در هنگام تحويل قالي، فرش را بازديد مي كند تا اگر پارگي و يا پوسيدگي در فرش ببيند به مشتري تذكر دهد.

انواع پوسيدگي در فرش متفاوت است و اين پوسيدگي ها معمولا با فشاري كه در هنگام شستشو به قالي وارد مي‌شود، منجربه پارگي فرش مي شود.

پوسيدگي هاي واضح كه با چشم مشخص است و معمولا بر اثر سرايت نم به فرش با ايجاد يك لكه تيره بروي فرش مشخص است، فرش با تا خوردن جزئي پاره مي‌شود و بافت با تكان كوچك از هم جدا مي شود.

پوسيدگي هاي پنهان كه اين نوع پوسيدگي معمولا بر اثر ريختن نوشيدني هاي شكر دار بوجود مي آيد، شكر باعث رشد و نمو باكتري هاي تجزيه كننده مي‌شود و بافت قالي سست و شكننده مي‌شود ولي در ظاهر فرش در حالت ساكن هيچ تغييري بوجود نمي آيد.
تنها راه مطمئن شدن از پوسيدگي امتحان فيزيكي ناحيه پوسيده است. با سر يك خودكار يا جسم مشابه منطقه مشكوك به پوسيدگي را فشار دهيد اگر براحتي فرو رفت مشخص است كه پوسيده است.

شرايط شكايت به اتحاديه قاليشويي:
در صورت پاره شدن فرش اگر فرش هيچگونه پوسيدگي نداشته باشد، قاليشويي موظف است تا فرش را به بهترين حالت ممكن رفو كند ولي اگر يك نوع پوسيدگي در فرش مشخص باشد هزينه رفو بر عهده قاليشويي نمي باشد.

در ديگر موارد از قبيل تغيير رنگ بايد موضوع كارشناسي شود و در صورت گم شدن قالي و ... حتما اول با خود قاليشويي كنار بياييد در صورت عدم همكاري با اتحاديه مربوط تماس حاصل فرماييد.

مركز مشاوره غرب تهران

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۰۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)